ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: KEADILAN BERI LALUAN KEPADA PAS UNTUK BERTANDING DI PRK #PENGKALANKUBOR

Tuesday 9 September 2014

KEADILAN BERI LALUAN KEPADA PAS UNTUK BERTANDING DI PRK #PENGKALANKUBOR

PRK Pengkalan Kubor

KENYATAAN MEDIA
Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN

KEADILAN MEMBERI LALUAN KEPADA PAS DEMI KESEPAKATAN MENENTANG UMNO DI PRK PENGKALAN KUBUR

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam reformasi

Saya ingin menyusul kenyataan saya semalam yang merujuk kepada pendapat Dato’ Seri Abdul Hadi Awang di mana saya telah menekankan kepentingan kerjasama dan muafakat berterusan Pakatan Rakyat. Saya percaya kita perlu kembali kepada hasrat rakyat agar Pakatan Rakyat terus menumpukan usaha menggembleng semula tenaga rakyat berhadapan Umno/Barisan Nasional.

Rakyat kini berhadapan dengan kenaikan harga minyak yang saya jangka akan diumumkan sebelum Belanjawan 2015, pengenalan GST menjelang April 2015, tangkapan dan pelbagai tindakan undang-undang khususnya di bawah Akta Hasutan selain dari adu domba perkauman dan keagamaan yang berterusan.

Untuk berhadapan dengan Umno/Barisan Nasional secara berkesan, keutuhan dan kesepakatan dalam Pakatan Rakyat perlu dipertahankan agar kita bersatu menentang Umno/Barisan Nasional. Saya percaya ini hanya dapat dicapai melalui tolak ansur, saling memahami dan berjiwa besar.

Oleh yang demikian, KEADILAN telah memutuskan untuk memberi laluan kepada calon PAS bertanding di Pilihanraya Kecil Pengkalan Kubur mengambil kira perlunya sesama kita ini bertolak ansur, saling memahami dan berjiwa besar.

Saya doakan Allah SWT memberi kemenangan kepada calon Pakatan Rakyat kelak.

DATUK SERI DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Presiden KEADILAN

9 September 2014

No comments:

Post a Comment