ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: KEJAYAAN DI PENGKALAN KUBOR JADI MOTIVASI BN KELANTAN

Sunday 28 September 2014

KEJAYAAN DI PENGKALAN KUBOR JADI MOTIVASI BN KELANTAN

Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Pengkalan Kubor, Mat Razi Mat Ail dilantik UMNO negeri sebagai ikon wakil rakyat negeri Kelantan ekoran kemenangan besar pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor, Khamis lepas.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, pelantikan itu dibuat berdasarkan majoriti undi besar yang diperoleh Mat Razi sebanyak 2,635.
Tokpa rendah diri
“Kita nak bina kekuatan UMNO dan kemenangan ini satu prestasi yang amat membanggakan. Kita akan jadikan kemenangan ini sebagai satu motivasi untuk kita menang dan mentadbir Kelantan.
“Di sini adanya jentera yang mantap, gerak kerja yang tersusun, kerjasama yang erat…kita nak jadikan sebagai kaedah bekerja di sini untuk kita bekerja di tempat lain di Kelantan ini,” katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Jentera Barisan Nasional (BN) PRK itu.
Mustapa yang juga Pengerusi BN Kelantan turut berkata, akan membimbing Mat Razi agar sentiasa merendah diri dan bertawaduk supaya sentiasa disenangi rakyat.
“Saya pandu beliau untuk jadi wakil rakyat yang disenangi dan yang penting jangan ada beza taraf dengan masyarakat.
BN Kelantan
“Dia juga perlu rajin, rajin dalam setiap hal, rajin bertemu penduduk, kita nak jadikan beliau seorang yang khidmatnya terpuji, perwatakannya jadi ikon kepada semua di Kelantan,” Kata Mustapa.

Dalam pada itu, Mat Razi menyambut perlantikan itu dengan berkata, ianya perkara yang berat namun akan menimba pengalaman rakan-rakan yang telah lama menjadi wakil rakyat sambil mencuba sebaik mungkin memastikan BN berjaya merebut Kelantan pada pilihan raya umum ke 14 nanti.
mat razi
“Saya akan cuba sedaya upaya untuk bersama-sama rakan yang lain kerana fokus utama adalah untuk menambah bilangan kerusi BN dalam DUN Kelantan dan kembali memerintah Kelantan pada PRU-14,” katanya.

Khamis lalu, Mat Razi yang memperoleh 9,981 undi diumumkan pemenang pada PRK DUN Pengkalan Kubor mengalahkan calon PAS, Wan Rosdi Wan Ibrahim yang mendapat 7,326 undi dan calon Bebas Izat Bukhary Ismail 38 undi.
Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Tumpat mempertahankan kerusi Barisan Nasional bagi DUN itu dengan majoriti 2,635 undi berbanding penyandang DUN itu, Allahyarham Noor Zahidi Omar yang mendapat majoriti 1,736 undi pada pilihan raya umum ke-13.

No comments:

Post a Comment