ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: 1,000 PENGUNDI MUDA LUAR LUAR TUMPAT DIJEJAKI PULANG MENGUNDI

Sunday 21 September 2014

1,000 PENGUNDI MUDA LUAR LUAR TUMPAT DIJEJAKI PULANG MENGUNDI

Pemuda UMNO sedang berusaha menghubungi 1,000 pengundi muda berdaftar bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor di Tumpat, Kelantan untuk menunaikan tanggungjawab pada pilihan raya kecil DUN itu 25 September ini.
Ketuanya, Khairy Jamaluddin, berkata pihaknya mengenal pasti 1,000 daripada kira-kira 5,000 pengundi muda di kawasan itu berada di luar daerah Tumpat mahupun di luar Kelantan.
khairy fit sabah
“Saya telah mengarahkan jentera Pemuda di semua negeri untuk mengesan seterusnya menghubungi mereka supaya boleh pulang menunaikan kewajipan mengundi kerana rata-rata mereka berada di perantauan untuk mencari rezeki.

“Kita ingatkan jentera jangan berhenti kerana kita masih mempunyai baki empat hari lagi untuk menghubungi mereka dan mengajak mereka pulang mengundi, sekali gus memberi sokongan kepada Barisan Nasional (BN),” katanya selepas melancarkan program FitMalaysia-Sabah di Teluk Likas pada Ahad.
Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan berkata, parti berharap golongan muda memberi kepercayaan kepada calon BN sekali gus memberi kemenangan kepada parti.
Ditanya keyakinan BN untuk mengekalkan kerusi DUN itu, Khairy berkata berdasarkan pemantauan, pertandingan dijangka sengit.
Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandangnya daripada BN, Datuk Noor Zahidi Omar akibat kanser hati pada 20 Ogos lalu.
Ia membabitkan pertandingan tiga penjuru antara antara calon BN Mat Razi Mat Ail, calon PAS, Wan Rosdi Wan Ibrahim dan calon Bebas, Izat Bukhary Ismail Bukhary.
Pada Pilihan Raya Umum ke-13, Allahyarham Noor Zahidi mengalahkan calon PKR, Saharun Ibrahim dan Izat Bukhary (Bebas) dengan majoriti 1,736 undi.

No comments:

Post a Comment