ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: TANYA UMNO KENAPA PENGKALAN KUBOR TAK MAJU – TAKIYUDDIN

Sunday 21 September 2014

TANYA UMNO KENAPA PENGKALAN KUBOR TAK MAJU – TAKIYUDDIN

“Saya tak nak burukkan mana-mana pihak tetapi kalau UMNO kata Pengkalan Kubor tak maju, mundur dan sebagainya, rakyat kena tanya UMNO balik siapa wakil rakyat di sini sejak lebih dua penggal lalu.”
Kata Pengarah Operasi Pilihanraya Pas Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan, kerana terlalu ghairah berkempen nak burukkan Pas, maka pemimpin UMNO terlupa apa yang diburukkan itu terkena batang hidung sendiri.
“Pemimpin UMNO kata jeti nelayan tak dibina sejak sekian lama hingga menyusahkan golongan nelayan memunggah hasil tetapi cuba pemimpin UMNO tanya balik berapa lama BN menang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor ini.
“Cakap tak serupa bikin bila sebut kawasan ini tak bersih dan jalan tak elok. Kita tak naklah burukkan bekas wakil rakyat sini, Allahyarham Noor Zahidi Omar tetapi sudahnya, pemimpin UMNO sendiri yang dedah keburukan Allahyarham yang mana boleh sifatkan sebagai amat mengaibkan.
“Jangan sentuh pasal keburukan dan kelemahan pembangunan di DUN Pengkalan Kubor sebab Pas dah beri dua penggal lebih kepada BN untuk membangunkan kawasan ini,” katanya seperti dilaporkan MalaysiaGazette.
Dalam nada kesal, Takiyuddin berkata, apa juga kelemahan pembangunan di DUN Pengkalan Kubor yang dibawa oleh pemimpin UMNO secara tidak langsung akan membabitkan Allahyarham Noor Zahidi.
“Walaupun berlainan ideologi, Pas sentisa menghormati Allahyarham sebagai seorang pemimpin yang baik dan kita tidak akan sentuh apa pun yang membabitkan Allahyarham.
“Malangnya UMNO bersama pemimpinnya seperti lupa diri sengaja mencari kelemahan DUN ini untuk menghentam Pas sedangkan ini adalah kawasan yang dimenangi oleh BN sejak pilihan raya umum 2004 seolah-olah Allahyarham tak buat apa-apa untuk Pengkalan Kubor,” ujarnya.
Tambahnya, Pas akan teruskan kempen dengan cara berhemah dan akan menekankan misi-misi terbaik untuk membangunkan Pengkalan Kubor.
Kredit : KLXPress

No comments:

Post a Comment