ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PEMIMPIN TERTINGGI PKR DAN DAP BOIKOT MUKTAMAR PAS ???

Thursday 18 September 2014

PEMIMPIN TERTINGGI PKR DAN DAP BOIKOT MUKTAMAR PAS ???

pr_pecah
Pemimpin tertinggi PKR dan DAP dikhabarkan tidak akan menghadiri pada muktamar Pas pada kali ini. Mengikut sumber dari Malaysiakini PKR dan DAP hanya akan menghantar pemimpin-pemimpin peringkat rendah untuk mewakili parti masing-masing.
PKR dikhabarkan hanya akan menghantar Tian Chua dan Shamsul Iskandar manakala DAP berkemungkinan besar hanya akan diwakili oleh pemimpin Dap dari negeri Johor sahaja.
Kebiasaannya setiap kali muktamar diadakan pastinya pemimpin tertinggi seperti Anwar Ibrahim, Wan Azizah, Lim Kit Siang dam Lim Guan Eng akan hadir sebagai tetamu khas tetapi mungkin tidak pada kali ini.
Ini adalah kerana PKR dan DAP sekarang amat marah dengan PAS terutama dengan kumpulan pro ulama yang tidak menyokong calon pilihan mereka untuk jawatan MB Selangor.Pemimpin PAS yang paling tidak “disukai” mereka sekarang adalah Abdul Hadi Awang yang merupakan presiden PAS kerana membuat kenyataan yang mengkritik kewibawaan Wan Azizah sebagai calon MB Selangor dan juga sokongannya kepada Khalid Ibrahim untuk terus menjadi MB Selangor.
Sekiranya pemimpin tertinggi PKR dan DAP tidak hadir ia dijangka memberi sokongan moral kepada kumpulan pro ulama yang diketuai oleh presiden PAS .Seperti yang semua ketahui ucapan Mat Sabu yang mewakili kumpulan Anwarinas telah dipulau sebahagian wakil pemuda kelmarin kerana dilihat terlalu menyokong PKR dan DAP dan tidak menghormati kehendak presiden.

Sama-sama kita lihat adakah muktamar kali ini akan dihadiri oleh pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat atau sebaliknya.
Petikan MyKMU

No comments:

Post a Comment