ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: SALAHKAN CALON BN PERNAH KAHWIN DUA ???

Tuesday 23 September 2014

SALAHKAN CALON BN PERNAH KAHWIN DUA ???

ADUN KElaboran Zaki Ibrahim yang digossip dengan Abby Abady
PAS sudah mula membuat serangan peribadi. Kali ini dia memfitnah Haji Mat Razi skandal dengan budak sekolah. Kahwin kedua itu betul tapi tambah-tambahnya belaka. Kita tunggu dulu dan dengar kisah-kisah pemimpin-pemimpin PAS di Tumpat dan Kelantan jugo.

Kalau mahu cerita pasal skandal, paling hebat adalah kisah ADUN PAS untuk Kelaboran, Tumpat mempunyai hubungan sulit yang jijik lagi menjijikkan. Ini bukan hal gossip ADUN yang disebut, Zaki Ibrahim mengahwini Abby Abadi yang tidak jadi. [baca SINI]

Abby akhirnya kahwin dengan seorang yang lebih muda tapi hanya kekal setahun dan cerai bila di cekaunya.  

Zaki Ibrahim telah mengurat isteri rakanya sendiri, Ustaz Zainurin Mohamed. Zaki di tangkap basah berkali-kali dengan isteri kawannya hingga akhirnya Ustaz Zainurin pun ceraikannya. Lalu Zaki mengahwininya untuk janda kawannya untuk menjadi isteri kedua. BAca SINI

Cerita ini tak habis. Zaki menggunakan alasan isterinya yang pertama gila. Mana tidak gila jika asal gaduh saja, Zaki akan lafazkan talak. Hal ini berlaku berkali-kali hingga isteri tersebut jatuh gila akibat tekanan perasaan tidak tahu kedudukan perkahwinannya.

Elok kalau dapatkan Ustaz Zainurin ceramah.


Oleh itu, apalah sangat dengan Haji Mat Razi kahwin bekas penuntut sekolah. Dia kahwini penuntut itu selepas dia habis belajar. Pernikahan itu dibuat di Siam dan didaftarkan di sini.

Malangnya jodoh mereka tidak berpanjangan. Dalam setahun, mereka bercerai secara baik. Bekas  penuntut itu berkahwin lain dan secara kebetulan, suami barunya itu kawan dengan Haji Mat Razi.

Tiada isu langsung.

Semuanya dibuat secara sah dan bersopan. Jika kahwin lebih dari satu itu satu kesalahan, ADUN PAS untuk Wakaf Baru lebih bersalah kerana dia punya tiga isteri. 

Berapa banyak wakil rakyat PAS yang kahwin selepas menjadi YB. Wan Hassan kahwin isteri keduanya selepas menang PRU 2008. Mana pula kisah skandal ADUN Selinsing, Saiful Bahri (PAS). Datuk Wan Rahim yang turun naik mahkamah sebab tak isytihar isteri. ADUN Melor, Wan Ismail yang kahwin dan cerai gadis Kemboja. Seorang lagi Exco Pas, Che Abdullah.

Dato Takiyuddin itu pun dikatakan kahwin jirannya. Orang yang rapat dengan isterinya.

Apahal pun Mat RAzi tidak lakukan perbuatan yang sehina Dato Mustaha Ali yang berzina dengan perempuan simpanan dan Mat Sabu berzina dengan isteri orang yang berinya tempat berteduh.
The Unspinners 

No comments:

Post a Comment