ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: [5 GAMBAR] : 6 SEKELUARGA MAUT KEMALANGAN DI LPT2

Wednesday 14 October 2015

[5 GAMBAR] : 6 SEKELUARGA MAUT KEMALANGAN DI LPT2



KEMAMAN - Enam sekeluarga maut selepas kereta yang dinaiki terbabas  sebelum berpusing dan terperosok bawah treler yang berhenti di lorong kecemasan dalam kejadian di Kilometer 258.8 Lebuh Raya Pantai Fasa 2 (LPT2) dekat Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Perasing, di sini, jam 12.30 tengah hari tadi.

Kesemua mangsa yang tersepit dalam remukkan kereta Toyota Camry meninggal dunia serta merta di lokasi kejadian.

Mangsa yang maut adalah Pengurus Pusat Servis Proton Bukit Kecil di Kuala Terengganu, Azaman Ramli, 49; isterinya, Noor Akmal Mohd Zail, 48; dan anak mereka, Alif Hateem, 16, dan Aliff Hakim, 12.

Turut maut, Noor Amira Syahirah Alias, 22; yang beralamat  di Kampung Raja, Besut dan anaknya, Aqeel Muslim Abdullah, 3.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintenden Mohd Said Ibrahim berkata, ketika kejadian kesemua mangsa dalam perjalanan dari arah Kuala Terengganu menghala ke Kuantan.

Katanya, bagaimanapun pemandu treler yang berusia 35 tahun yang beralamat di Bachok, Kelantan tidak mengalami  kecederaan.

"Ketika kejadian pemandu treler muatan beras itu sedang tidur dalam kenderaannya dan tidak menyedari trelernya dirempuh dari belakang.

"Pihak polis berharap saksi kejadian tampil ke balai polis untuk menyalurkan maklumat bagi membantu siasatan lanjut kes ini," katanya.

Sementara itu, Ketua Zon II Jabatan Bomba dan Penyelamat Terengganu, Penguasa Kanan Bomba II Azmi Abdul Rahim Ibrahim, berkata anggota bomba mengambil masa lebih sejam untuk mengeluarkan kesemua mangsa yang tersepit di dalam kenderaan.
    
"Ketika tiba di tempat kejadian, didapati hampir keseluruhan bahagian kereta itu terperosok di bawah treler berkenaan," katanya.
    
Katanya, seramai 25 anggota dengan dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Cheneh serta Gambang bergegas ke tempat kejadian sebaik menerima laporan kejadian 12.36 tengah hari.

Al-Fatihah.




13 comments: