ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PAS AKUI KEKALAHAN, SUDAH DIJANGKA TIDAK MENANG

Friday 26 September 2014

PAS AKUI KEKALAHAN, SUDAH DIJANGKA TIDAK MENANG


Tumpat – PAS mangakui telah menjangka kekalahan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor ekoran penurunan peratus keluar mengundi berbanding Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).
Pengarah Operasi Induk PAS PRK Pengkalan Kubor, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata peratus mengundi pada PRK itu ialah 72.8 peratus berbanding 78.9 peratus pada PRU-13.
“Sebagaimana yang kita jangkakan, ia (penurunan peratusan) akan meninggalkan kesan kepada PRK ini dan kami menerima (kekalahan) dengan hati terbuka,” katanya kepada pemberita di Tumpat.
Bernama melaporkan Tuan Ibrahim berkata faktor hari pengundian pada hari bekerja menyebabkan pengundi berdaftar DUN itu yang berada di luar kawasan tidak balik mengundi dan ia menyumbang kepada penurunan peratusan mengundi.
“Kami ucapkan tahniah kepada calon BN (Barisan Nasional) dan pikul amanah yang telah diberikan oleh rakyat sebaik mungkin,” katanya.
Sementara itu, calon Bebas Izat Bukhary Ismail Bukhary, yang hilang wang pertaruhan pada PRK itu apabila hanya meraih 38 undi, berkata beliau tidak kecewa dengan kekalahan keduanya itu.
Beliau berkata rakyat Pengkalan Kubor sebenarnya terpengaruh dengan janji-janji pilihan raya.
“Saya tidak kecewapun kalah buat kali kedua ini tetapi saya khuatirkan nasib penduduk di Pengkalan Kubor yang lalai akan janji-janji yang ditaburkan itu,” katanya ketika dihubungi Bernama.
Pada PRU lalu, Izat Bukhary memperoleh 65 undi dan ketika ditanya undi yang terus merosot pada PRK ini, beliau berkata pengundi telahpun membuat pilihan.
“Saya tidak mahu ulas sangat perkara ini, biarlah. Pada masa yang sama juga, saya reda dengan keputusan itu,” katanya

No comments:

Post a Comment