ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PRK #PENGKALANKUBOR : PKR NAFI BERI LALUAN PADA PAS

Sunday 7 September 2014

PRK #PENGKALANKUBOR : PKR NAFI BERI LALUAN PADA PAS


KOTA BHARU – Ketika beribu penyokong Pas dan PKR menunggu keputusan pemilihan calon untuk PRK Dun Pengkalan Kubor, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali mengeluarkan kenyataan mengatakan Pas akan mengambil alih kembali kerusi tersebut.
Media melaporkan, Mustafa mengumumkan PKR Kelantan bersedia memberi laluan mudah kepada Pas untuk bertanding pada PRK Dun tersebut yang dijangkakan pada 25 September ini.

Bagaimanapun Pengerusi PKR Kelantan, Ab Aziz Ab Kadir ketika dihubungi Sinar Harian menafikan perkara tersebut dan masih lagi menegaskan PKR Kelantan akan meletakkan calonnya di kerusi peninggalan Allahyarham Datuk Noor Zahidi Omar itu.

 “Saya tidak tahu tentang hal itu, buat masa sekarang ini kami (PKR Kelantan) masih lagi menunggu keputusan kepimpinan tertinggi berhubung peletakan calon untuk Dun Pengkalan Kubor,” katanya.

Menurutnya, PKR Kelantan masih lagi berketetapan untuk memastikan calonnya dapat bertanding pada PRK nanti namun akan memberi laluan kepada Pas Kelantan jika perkara tersebut diminta dan diputuskan oleh PKR Pusat.

“Kita tidak ada kuasa untuk beri laluan atau kuasa untuk menyekat pencalonan mereka (Pas), cuma sekarang ini kami (PKR Kelantan) masih menunggu keputusannya,” katanya.




No comments:

Post a Comment