ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: POLIS CARI SUSPEK KES PUKUL, BOGELKAN REMAJA

Friday 7 November 2014

POLIS CARI SUSPEK KES PUKUL, BOGELKAN REMAJA



Mazlan


Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, polis sedang mengesan suspek yang terlibat dalam kes ini di bawah Seksyen 323/509 Kanun Keseksaan.

“Sepatutnya suspek yang ditahan diserahkan kepada polis dan bukannya dibogelkan dan diperlakukan dengan tindakan sedemikian.

“Ini menimbulkan rasa aib terhadap remaja itu dan keluarganya. Mereka yang terlibat dalam kes memukul dan mengaibkan remaja itu boleh didakwa,” katanya dalam kenyataan media di sini, semalam.

Mazlan berkata, mengenai suspek yang dipukul dan dibogelkan itu, pihaknya turut menjalankan siasatan mengikut undang-undang dan remaja itu direman bermula Rabu lalu sehingga Sabtu ini.

“Sehingga kini, suspek kedua masih belum ditangkap dan kita masih mengesan remaja terbabit.

“Jadi saya nasihatkan orang ramai yang membuat tangkapan, jangan ambil tindakan yang melanggar undang-undang dengan cara sendiri," katanya.

Beliau berkata, pihaknya akan bertindak tegas terhadap mereka yang bertindak sendiri mengikut perasaan serta membelakangkan undang-undang.

“Sebarang tangkapan dilakukan perlu serahkan kepada polis serta-merta. Pihak polis akan menahan suspek untuk tindakan lanjut,” katanya.
SH

No comments:

Post a Comment