ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: MAT SABU YANG KELIRU

Sunday 7 January 2018

MAT SABU YANG KELIRU

Pada tahun 1997, Ummi Hafilda telah hantar surat kpd Turn M, tentang salah laku seks Anwar. Kononnya anwar telah meliwat pemandunya azizan dan juga skandal Anwar demgan isteri Azmin.

Kemudian Turn M telah maklumkan surat tersebut kepada Anwar dan Anwar telah arahkan polis dan SB utk dapatkan surat penafian dari ummi dan azizan.

Tidak lama selepas itu Mat Sabu sendiri telah berjumpa Ummi di Danau Kota, Setapak untuk mengorek cerita entang Anwar. Masa tu depan Mat Sabu, Azizan telah buat sumpah laknat.

Semasa dalam parlimen mat sabu telah membelasah turn M, menyimpan seorang lelaki homoseksual bernama Al Sheikh Al Anwar Al Juburi.

Pada 14 Jun 1998 jam 11.15pagi di pejabat majalah Tamadun semasa ditanya wartawan, mat sabu mengesahkan memang dia berjumpa ummi dan percaya kepada kata-kata² ummi dan meminta wartawan Tamadun untuk terus menyiasat.

Dalam ceramah-ceramahnya mat sabu berterusan menggelar anwar aljuburi kerana yakin Anwar memang melakukan liwat.

Di sini Turn M telah mendapat senjata terbesar apabila orang kuat Pas sendiri percaya kepada semua tohmahan ummi, kerana itu Turn M bertambah yakin menggunakan teori liwat dan skandal Anwar untuk menjatuhkan Anwar adalah tepat.

Pelik sungguh bagaimana mat sabu boleh percaya dengan cerita Ummi dan berterusan menyerang Anwar sebelum Anwar dipecat. Malah mat sabu sendiri pada masa tu beria-ia mahu anwar dipecat seolah-olah ada lakonan antara mat sabu dan turn m.

Kekadang penulis sendiri tak faham permainan mat sabu ni, tak sampai setahun dia tuduh turn m jadi bapak penyamun dia angkat turn m jadi seorg negarawan beberapa bulan berikutnya. Dari bapak penyamun, dia angkat Turn M jadi bapak dia pula. Jadi adakah dia anak penyamun?

Adakah ini yang dinamakan TAQIYAH yg biasa dilakukan oleh orang-orang SYIAH?

No comments:

Post a Comment