ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: TUN MAHATHIR MENUJU KE LORONG YANG SURAM

Wednesday 17 January 2018

TUN MAHATHIR MENUJU KE LORONG YANG SURAM

Jika umur dihujung ufuk sebaiknya kita beramal dgn Allah semoga menerima taubat kita..
Dari sudut pandangan sy pd Tun M adakah beliau merasa tidak cukup apa yg dimilikinya malah anak² beliau sudah diluar tahap kekayaan bg seorg manusia..

Apa yg dicari lagi oleh Tun M dalam menyibukkan diri dalam dunia politik yg sudah lama dia ceburi???

Adakah kekayaan yg dimiliki oleh Tun M masih tidak mencukupi bg beliau lagi..???

Untuk apa urusan dalam menyibukkan diri dalam dunia politik....
Sepatutnya Tun M adalah satu tokoh politik yg pernah disanjungi dan dihormati seluruh dunia...wajarlah kitanya dia hanya sekadar menjadi satu tokoh yg menasihati pd pemimpin² yg melakukan perkara diluar jangkaan..
Semasa beliau menjd PM beliau juga pernah melakukan kezaliman kpd rakyat..Adakah itu tidak mencukupi lagi utk beliau berfikir seharusnya beliau insaf apa yg dilakukan..

Dihujung nyawanya sepatutnya Tun M mengabdikan diri dgn Allah utk menuju jalan akhirat bukan dgn mengabdikan diri dgn menuju mencari duniawi lagi..

Tidak sedarkah Tun M atau malu bagaimana hidupnya sebelum ini yg mengelumang dgn noda² dosa..
Sehingga dia lupa bahawa dia hanyalah satu pinjaman dr Allah saja..

Sejak dua menjak ini dilihat Tun M begitu pantas memburu dan mengeluarkan kata² yg x sepatutnya malah beliau byk menuding jari pd kesilapan beliau kpd  org lain..
Malah segala egoisnya tidak dinafikan lagi utk menempelak Pas yg sama sekali dimusuhinya sejak berkurun dlm pentadbirannya semasa menjadi PM..

Malah dendam dan bencinya kepada Pas adalah berterusan. Beliau gembira Pas pecah, tetapi beliau malu melihat bagaimana bekas pemimpin Pas yang menyokongnya hari ini amat lemah dan gagal melemahkan Pas sedikit pun...
Strategi beliau utk mengikis kepercayaan kpd pupuk pimpinan Pas tidak berhasil walaupun beliau sanggup mengeluarkan dana yg banyak utk diberikan pd yg sanggup mengkhianati Pas..

Saya menyeru agar beliau bertaubat dan kembali ke tikar sejadah. Itulah yang terbaik untuk beliau di hujung hayatnya. Tak payahlah buat kerja ‘lu langsi lu mati’ yang berulang-ulang sejak muda sampai ke tua...

Sebagai tokoh politik yg diberanakkan dalam umno beliau tidak mempunyai pendirian tetap dan suka bermusuhan dengan orang lain...sanggup bermusuh utk memuaskan nafsu utk mengejar duniawi..

Hakikatnya jelas Tun M bukan nak menyelamatkan Malaysia dr pemimpin² korupsi dan tiada nilai² Islam tetapi Tun M masih mahu meletakkan pemimpin yg berkonsep liberal dan sekular kerana dlm jati diri Tun M telah mengalir darah yg liberal yg sekian lama ada dlm susuk tubuhnya..

Bg sy sebagai anak Muda sy nasihatkan Tun M merenung jauhlah apa yg dicari..jika mahu meletakkan anakandanya mukhriz sebagai pelapis beliau gunalah cara yg professional dan bersih..bukan dgn menggunakan dan memperjudikan bangsa dan agama..

Aku masih menghormati beliau sebagai tokoh negarawan tetapi dr sumbangan beliau pd negara seharusnya beliau berfikir bagaimana beliau berusaha utk maju dgn cara bersih atau Kotor..
Jika beliau berkata beliau sudah insaf dan bertaubat sepatutnya beliau perlu menjaga kata² beliau melibatkan Islam dan hal² lain..

Rakyat Malaysia boleh menghormati Tun M sebagai negarawan, tetapi perlu menolak perjuangan politiknya ketika ini.
Untuk rakyat Malaysia pun, saya nak nasihat baik-baik. Hormati Tun M dia negarawan. Tapi untuk masa depan negara yang lebih sejahtera, biarkan dia berehat menuju Allah.
Generasi baru perlu memilih Islam sebagai panduan hidup. Mari menuju sebuah negara sejahtera dengan Islam...

Jangan kerana kamu hebat didunia tetapi belum tentu kamu hebat didepan Allah..
Jangan kerana kamu megah diukur pangkat dan darjat namun belum tentu pangkat dan darjat dpt diukur dgn azab..
Jangan kerana kamu kaya dan mewah belum tentu boleh luaskan luang lahad kamu...

Jasa Tun M hanya sia² saja pd bumi Allah..

No comments:

Post a Comment