ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: GUANG ENG PENIPU BESAR DAN MELAYU SOKONG DAP ADALAH MELAYU BANGSAT

Tuesday 23 January 2018

GUANG ENG PENIPU BESAR DAN MELAYU SOKONG DAP ADALAH MELAYU BANGSAT

Guan Eng selama ini hidup dalam penipuan dan putar belit sahaja. Apa sahaja dosanya, dia menuding jari pada orang lain sebagai pesalah. Cukup cukuplah bagi DAP perintah Pulau Pinang. Masa sudah tiba untuk rakyat Pulau Pinang bangkit dan tumbangkan rejim DAP ini. Hentikan dosa dosa ini.

Untuk mengaburi mata rakyat Pulau Pinang kini Guan Eng melantik satu sebangsanya dalam PBT agar segala tindak tanduk mereka tidak dapat dihidu oleh orang melayu.

Dengan perlantikkan Datuk Bandar Majlis Bandaraya Pulau Pinang yang baru ini akan menjadikan lagi segala pekong DAP akan dikatup serapatnya tanpa diketahui oleh orang bawahan.

Cara Guan Eng berkuasa sebagai KM dia bertindak dengan cara dia sendiri tanpa mengambil kira dari semua pihak. Apa yang keluar dari mulut harus diterima dan jika ditolak maka ada la yg akan terjadi..,dipecat, ditukar jabatan dan pelbagai lagi.

Begitu juga apa yang terjadi dengan perwakilan dari PKR yang begitu pantas menyuarakan hak rakyat.

Malah Ahli Pas yang duduk dalam Majlis juga dipecat tanpa ada silap kesalahan kerana tidak mahu mengikut kemahuan Guan Eng.

Yang jadi diluar jangka tidak adakah calon-calon yang sesuai dari orang Melayu yang mahu dilantik oleh Guan Eng sebagai Datuk Bandar.

Sedangkan jika diikut dari sistem tiada satu pun yang pernah memegang jawatan ketua berbangsa India atau cina dalam PBT atau MBPP.

Kenapa Guan Eng mengambil tindakkan ini sedangkan ramai lagi calon melayu?

Jika dilihat skandal rasuah Guan Eng juga banyak dan bagaimana isterinya terbabit dalam penjualan tanah.

Begitu banyak skandal Guan Eng selama 10 tahun dia memerintah Pulau Pinang. Kini skandal terbaru adalah pembinaan terowong didasar laut.

Selepas Guan Eng mengatakan kerajaan pusat menolak proposal utk membina jambatan ke3 dia mula dengan projek terowongnya.

Begitu byk dosa yg dilakukan oleh Guan Eng sehingga Ahli partinya juga sudah muak dengan sikap egoisnya dan tamak kuasa.

Kronisme. Itulah dosa  Lim Guan Eng. Contohnya, pada tahun 2016 Guang Eng bertindak memberikan jawatan Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Bukit Bendera (PHC) kepada Ahli Parlimen Seremban Anthony Loke (DAP) selepas memecat ADUN Kebun Bunga Cheah Kah Ping (PKR) dari jawatan tersebut. Dia juga menjual tanah di Lebuh Raya Peel bagi tujuan pembinaan hospital swasta, hotel dan bangunan komersil kepada kroninya di Singapura. Banyak lagilah dosa Lim mengenai amalan kronisme ini, termasuk melantik bini sendiri dalam PCCC. 

Jika nak dibuka pekong Guang Eng terlalu banyak kerana itulah rakyat seharusnya  menolak sekeras-kerasnya pentadbiran Lim Guan Eng.

Sebagai orang melayu Pulau Pinang kita harus menolak parti tamak ini.

Hanya dalam Pkr dan Pan yang masih merasa Dap ini bagus sedangkan apa yang berlaku kepada perwakilan Pkr dan agihan kerusi kepada Pan nampak tiada timbang rasa dan banyak berat Sebelah.

Yang masih mengatakan Dap ini bagus sebab masih mentadarah duit haram drariDap...
Sanggup jual diri...
Sanggup jadi balaci...
Sanggup dipijak..
Sanggup dihina...

Kini melayu yang menyokong Dap adalah melayu yg sanggup membangsatkan diri sendiri.

TOLAK DAP...TOLAK PAKATAN HARAPAN

No comments:

Post a Comment