ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: KELANTAN : USTAZ JQAF DITANGKAP KES LIWAT PELAJAR

Monday 3 November 2014

KELANTAN : USTAZ JQAF DITANGKAP KES LIWAT PELAJAR

SEORANG GURU SK CHICHA MENYABONG DITAHAN POLIS DISEKOLAH SEMASA BERTUGAS KEM BISTARI SOLAT MURID TAHAP 2
Laporan Kes
Pada jam 10.15 pagi  1 November 2014, saya dihubungi oleh seorang guru memaklumkan bahawa  Ustaz NIK HAZAMI seorang Guru JQaf sekolah ini telah ditahan polis di kantin sekolah semasa rehat program Kem Solat Bistari Murid tahap 2 SK Chicha Menyabong.
Saya terus ke Balai Polis Binjai untuk mendapat maklumat dan disahkan beliau ditahan atas tuduhan meliwat seorang murid lelaki Tahun 3 , SK Chicha Menyabong, Mohd Danish pada 30 Oktober 2014 mengikut Repot dari bapa pelajar tersebut. Beliau telah dihantar ke IPD Pengkalan Chepa.
Saya telah berjumpa dengan Ibu dan bapa pelajar tersebut untuk mendapatkan maklumat selanjutnya dan dalam perbualan kami bapa pelajar tersebut menceritakan secara detail mengenai kes tersebut yang mengikutnya, Ustaz Nik Hazami pernah beberapa kali membawa anaknya keluar sebelum ini. Beliau membawa anaknya bersiar pada hujung minggu ke Pantai Bachok dan Pasar Wakaf Che Yeh dan yang menjadi beliau syak kes pada malam Jumaat yang lepas dimana Ustaz Nik Hazami mengajak anaknya keluar pada jam 8.00 malam dan beliau menjemput pelajar tersebut di rumah dengan meminta izin ibunya manakala ayah pelajar berada di Kuala Lumpur.
Ibu pelajar tersebut merasa risau apabila anaknya belum pulang hingga jam12.30 malam dan beberapa kali beliau menelefon anaknya tidak menjawab lalu memaklumkan kepada Ayah pelajar tersebut.
Pada jam 1.30 pagi Ustaz Hazami menghantar anaknya balik tanpa menemui ibunya dan merasa beberapa kelainan mengenai anaknya
1. Beliau terbau perfume pada badan anaknya yang agak kuat
2. Anaknya terus masuk ke bilik dan membukak baju dan terus membasuh baju tersebut sedangkan sebelumini anaknya tak pernah membasuh pakaiannya sendiri.
3. Terbau rokok pada seluar anaknya
Bila ibunya bertanya bermacam alasan anaknya beri lalu ibunya menelefon Ayah pelajar tersebut dan meminta ayahnya bercakap dengan Mohd Danish .
Setelah beberapa kali dipujuk anaknya mengaku bahawa Ustaz beri dia hisap rokok 5 batang dan malam itu Ustaz Hazami membawa dia ke sebuah rumah dan berada dalam bilek gelap menyuruh Mohd Danish menghisap rokok dan menyuruh Mohd Danish membuka pakaian. Mohd Danish juga memberitahu bahawa Ustaz Hazami memasukkan sesuatu ke punggungnya.
Selepas perbualan itu Ibu Mohd Danish membawa anaknya ke HUSM untuk pemeriksaan  Doktor atas arahan suaminya dan Doktor mengesahkan berdasarkan kesan yang didapati .
Pagi Jumaat 31 Oktober 2014 bapa Mohd Danish balik dan membuat laporan polis dan pihak polis telah datang ke SK Chicha Menyabong bertanyakan Pengawal Keselamatan lokasi rumah Nik Hazami tapi tidak diketahui.
Hari ini (02/10/2014) pada jam 10.15 pagi 3 orang anggota polis telah datang ke sekolah dan menahan Ustaz Nik Hazami yang sedang bersarapan bersama beberapa orang guru semasa rehat melaksanakan program Kem Bistari Solat murid-murid Tahap 2 di Kantin Sekolah dan dibawa ke Balai Polis Binjai.
Guru Besar
S.K Chicha Menyabong
-sumber, fb & Seperti yang disiarkan buletin utama tv3 malam tadi



No comments:

Post a Comment