ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: RAKAMAN VIDEO PENCURI MOTOSIKAL DIPAKSA "BERJALAN ITIK" !!!

Monday 3 November 2014

RAKAMAN VIDEO PENCURI MOTOSIKAL DIPAKSA "BERJALAN ITIK" !!!

Rakaman video memaparkan suspek dipaksa berjalan itik sambil disaksikan
Rakaman video memaparkan suspek dipaksa berjalan itik sambil disaksikan orang ramai yang tersebar di laman sosial
TUMPAT 2 Nov. - Seorang remaja dipaksa berjalan itik selama lebih sejam menuju ke balai polis selepas dia dicekup orang ramai ketika dia dan seorang rakannya dikatakan cuba mencuri sebuah motosikal di Kampung Palekbang dekat sini, hari ini.

Remaja berkenaan yang berusia 18 tahun ditangkap penduduk kampung kira-kira pukul 6 pagi. Bagaimanapun rakannya berjaya meloloskan diri.

Sumber memberitahu, kejadian tersebut pada mulanya disedari isteri pemilik kenderaan berkenaan yang terdengar bunyi rantai pengunci motosikal ditarik dengan kuat.

“Suaminya yang turut terjaga dari tidur terus membuka pintu rumah sebelum ternampak kelibat dua lelaki berada dalam garaj rumah mereka sambil memegang alat pemotong keluli.

“Suspek yang terkejut segera melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan namun gagal menghidupkan enjin kenderaan tersebut. Mereka kemudian nekad meninggalkan kenderaan tersebut dan cuba melarikan diri,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurut sumber itu, salah seorang suspek bagaimanapun berjaya ditangkap tidak lama kemudian hasil bantuan penduduk kampung sebelum dipaksa berjalan itik dengan tangan terikat sehingga tiba di Balai Polis Palekbang, kira-kira pukul 7.20 pagi.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Supritendan Zaharudin Rasip mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung kejadian tersebut dan sedang menjalankan siasatan lanjut.

Menurutnya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 511 dan 448 Kanun Keseksaan kerana cubaan mencuri dan menceroboh kediaman.

Utusanonline

No comments:

Post a Comment