ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: @PDRMsia NAFI ANGGOTA MAUT DITEMBAK

Thursday 13 November 2014

@PDRMsia NAFI ANGGOTA MAUT DITEMBAK


Pihak Polis Diraja Malaysia menafikan kononnya tersebar khabar angin di laman media sosial yang anggotanya maut ditembak.

Menurut jurucakap pihak PDRM, laporan kes yang mereka terima adalah merupakan kes langgar lari yang melibatkan seorang anggota polis yang berpangkat Konstabel yang dilanggar lari dan meninggal dunia ditempat kejadian.

Konstabel Muhammad Azri Bin Ahmad yang menunggang motosikal mengekori rakan sekerjanya, Mohd Izat Bin Zakaria dalam tugas Ronda Cegah Jenayah(RCJ), kedua mereka dari Balai Polis Kluang Baru.

Mengikut siasatan yang dijalankan, tempat kejadian merupakan jalan lurus dua hala. Mangsa dan rakan membuat roadaan itu lebih kurang jam 2 pagi yang mana cahaya lampu ditempat kejadian agak samar-samar.
_______________________________________________________________________
Assalamualaikum YDH Dato/Tuan.

Maklum satu kes kemalangan maut MELIBATKAN ANGGOTA BALAI POLIS KLUANG BARU bersabit repot Trafik Kluang/007655/2014

Fakta kes:-
Pada 13/11/2014 jam l/kurang 0200hrs satu kemalangan jlnraya telah berlaku di KM 74 Jalan Yong Peng-Kluang yg melibatkan seorang anggota polis Balai Polis Kluang Baru iaitu Konst.183643 Muhammad Azri B. Ahmad yg menunggang sebuah m/sikal jenis skuter pasukan no: WQV 2585 telah dilanggar lari oleh kenderaan yg tidak dikenalpasti. Mangsa (1)(l)(m) umur 24thn iaitu penunggang m/sikal no:WQV 2585 telah mengalami cedera parah dikepala dan telah meninggal dunia ditempat kejadian.
Siasatan awal telah dijalankn mendapati tempat kejadian merupakan satu jalan lurus sistem jalan dua hala. Keadaan cahaya jalan samar-samar,permukaan jalan kering dan cuaca baik. Kemalangan ini berlaku semasa anggota polis Balai Polis Kluang Baru tersebut bersama seorang rakannya L/Kpl 182436 Mohd Izat B. Zakaria dalam tugas ronda cegah jenayah (RCJ). Ketika itu mangsa menunggang mengekori rakannya dari belakang menghala ke lampu isyarat Jln Mersing. Tiba ditempat kejadian sebuah m/kar dipercayai yg berada dibelakang mangsa dari arah yg sama cuba untuk memotong m/sikal itu tetapi telah bergesel menyebabkan mangsa terjatuh dan terus terseret diatas jalan raya.
Siasatan lanjut masih diteruskan.

Butir-butir Mangsa:
1)Penunggang m/sikal no:WQV 2585 (Meninggal dunia)
Nama: Muhammad Azri B. Ahmad 
Umur: 24 thn.
No.kp : 900219-02-5733
Pekerjaan : PDRM 
Alamat: No 121 Kg Tengah Telok Bagan, 05400 Alor Setar, Kedah.
Kecederaan : Cedera parah dikepala.
Tiada rekod jenayah dan tiada saman.

2)Pemandu m/kar tidak dikenalpasti.

#Post Mortem akan dijalankan oleh Pegawai Perubatan Hospital Enche Besar Hajjah Kalsom Kluang pada jam 8 pagi ini. 

Hasil siasatan awal: 
Mendapati punca kemalangan dari kecuaian pemandu m/kar no:tidak dikenalpasti kerana memandu secara merbaya sehingga berlaku kemalangan maut.

Kes ini disiasat dibwh Sek.41 ( 1 ) APJ 1987 oleh IO Trafik Kluang Insp.Anas B. Riduan.

No comments:

Post a Comment