ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: BUDAK 10TAHUN JATUH TERCUCUK BATANG BESI DI PINGGUL

Thursday 6 November 2014

BUDAK 10TAHUN JATUH TERCUCUK BATANG BESI DI PINGGUL


Kuala Lumpur: Seorang kanak-kanak berusia 10 tahun cedera selepas tercucuk besi di bahagian pinggulnya sebelum berjaya dipotong pihak bomba dalam kejadian di Jalan Sungai Sering, Taman Ukay Indah, Ampang, di sini, jam 4.10 petang semalam. 

Kejadian ngeri itu berlaku di sebuah tapak pembinaan terbengkalai di Taman Ukay Indah, dekat sini.

Bagaimanapun, tidak jelas bagaimana batang besi itu boleh tertusuk di bahagian belakangnya, tetapi orang yang lalu di kawasan itu dan melihatnya sedang mengerang kesakitan terus mendapatkan bantuan, kira-kira pukul 4.10 petang Isnin.

Dipercayai budak lelaki tersebut telah bermain di kawasan ini di Jalan Sungai Sering, tidak jauh dari rumah pangsa di mana dia tinggal. 

Lima anggota penyelamat dari balai bomba Ampang bergegas ke tempat kejadian untuk mengeluarkan rod besi dari badan budak itu.

"Anggota bomba memotong batang besi itu menggunakan gergaji kuasa," kata Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor Mohd Sani Harul. 

"Sebahagian daripada rod masih tertusuk di dalam badan kanak-kanak itu. Dia sedang menerima rawatan di Hospital Ampang," katanya.

Mohd Sani berkata budak lelaki itu, yang tidak dikenal pasti, tenang ketika anggota penyelamat mengambil masa kira-kira 30 minit untuk memotong batang besi itu.




No comments:

Post a Comment