ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: HADI AWANG SUDAH FIKIR PANJANG PUTUS HUBUNGAN DENGAN DAP - MB KELANTAN

Monday 25 May 2015

HADI AWANG SUDAH FIKIR PANJANG PUTUS HUBUNGAN DENGAN DAP - MB KELANTAN


KOTA BHARU - Muktamar Tahunan Pas ke-61 di Selangor bulan depan dilihat bakal menentukan hubungan dan kerjasama Pas dengan sekutunya dalam pakatan pembangkang, DAP.
    
Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Ahmad Yakob berkata, kenyataan presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang semalam yang bersedia memutuskan hubungan dengan DAP dibuat berdasarkan penelitian dan kajian tertentu.

"Dia (Abdul Hadi) telah memikirkan atau membuat kajian yang panjang sebelum memutuskan perkara itu.

"Apa pun kita tunggu muktamar (Pas bulan depan)," kata Menteri Besar Kelantan itu kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Sosio Budaya Antara  Kaum Siam dan India di Kompleks Islam Darul Naim di sini, hari ini.

Ahmad, yang juga Pesuruhjaya Pas Kelantan berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Abdul Hadi semalam selepas lebih dua bulan mendiamkan diri dengan kelantangan kepimpinan DAP yang mahu memutuskan hubungan dengannya.

Muktamar Tahunan Pas akan berlangsung pada 4 hingga 6 Jun ini di Kuala Selangor, Selangor.

Sementara itu, mengenai seminar berkenaan, Ahmad berkata dalam konteks negeri Kelantan sikap menghormati antara kaum tetap menjadi asas pentadbiran dan pembangunan dengan berlandaskan perlembagaan negara.

"Apa pun di Kelantan kita hormati dan sayang kepada semua rakyat sama ada Cina atau India.. Kita pupuk mereka sebagai kelompok yang mengamankan negeri yang boleh duduk dan bekerja bersama berpandukan perlembagaan," katanya.

Program anjuran Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim), yang dihadiri kira-kira 500 peserta itu, bertujuan meningkatkan kefahaman terhadap kepelbagaian budaya dan cara hidup masyarakat majmuk di Kelantan.

Antara pembentang kertas kerja ialah Pengerusi Persatuan Siam Kelantan, Eh Chot Cha Chan.

Bernama

No comments:

Post a Comment