ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: KEKALKAN AKTA HASUTAN

Sunday 2 November 2014

KEKALKAN AKTA HASUTAN




Muhyiddin Yassin. - Foto BernamaKUALA TERENGGANU – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyokong supaya Akta Hasutan dikekalkan, dalam membendung usaha pihak tertentu yang cuba menghasut terutama membangkitkan perkara-perkara yang terkandung dalam Perlembagaan Negara.

Beliau menegaskan, Umno sebagai parti yang memperjuangkan agama, bangsa dan tanah air, tidak akan sesekali berkompromi dengan pihak terlibat yang sengaja mencetuskan suasana tidak harmoni di negara ini.

“Kita tidak akan berkompromi. Kalau ada pihak yang mencabar apa lagi kalau Islam jadi sebahagian daripada Perlembagaan Negara, sudah jadi sebahagian penting dalam undang-undang. Kalau tidak boleh ungkit, jangan ungkit. Itu hasutan!

“Kalau hasutan mesti ada undang-undang untuk bertindak terhadap mereka yang suka menghasut sehingga boleh menimbulkan porak-peranda dalam negara kita.

“Sebab itu dalam soal ini, secara peribadi saya katakan Akta Hasutan itu mesti kekal,” katanya sambil diiringi tepukan gemuruh ketika menyampaikan ucapan perasmian Konvensyen Umno Terengganu 2014 di Hotel Primula di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment