ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: TAWAR TUN M PENASIHAT PKR, LANGKAH TERDESAK - MUHYIDDIN

Friday 13 February 2015

TAWAR TUN M PENASIHAT PKR, LANGKAH TERDESAK - MUHYIDDIN

Tun Mahathir PKR

Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, PKR mungkin sudah terdesak untuk mencari orang yang boleh memberi nasihat kepada mereka, sehingga mereka menawarkan kedudukan itu, kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bagaimanapun Timbalan Perdana Menteri itu percaya Tun Dr Mahathir terlalu sebati ‘darah UMNOnya’, iaitu parti yang dipimpinnya begitu lama, untuk menerima jawatan berkenaan jika ditawarkan.

“…saya percaya begitu, walaupun beliau kritikal dalam isu-isu tertentu dalam politik mahupun pentadbiran kerajaan tapi saya percaya beliau ahli UMNO yang sebati selepas menjadi pemimpin parti begitu lama,” katanya pada sidang media selepas menghadiri Majlis Perjumpaan Pemimpin Bersama Rakyat Dewan Suarah Bau hari ini.

“Mungkin mereka (PKR) sudah rasa terdesak, tak ada siapa lagi yang boleh membantu jadi mereka terfikir Tun (Dr Mahathir),” katanya.

Beberapa blog semalam melaporkan sekumpulan anggota PKR yang berhimpun di hadapan Ibu pejabat PKR Tropicana memegang kain rentang yang mendesak pucuk pimpinan parti itu melantik Tun Dr Mahathir sebagai ketua umum PKR menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini menjalani hukuman penjara.

Sementara itu, semasa dirujuk mengenai persiapan Barisan Nasional (BN) untuk pilihan raya kecil kawasan Parlimen Permatang Pauh, Muhyiddin berkata ketika ini masih terlalu awal untuk memperkatakan hal itu.

Ini kerana sehingga ini belum ada kenyataan rasmi daripada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengenai kekosongan kerusi Parlimen itu.

Selasa lepas, Mahkamah Persekutuan mendapati penasihat PKR yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh, Anwar, bersalah meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan, dan mengekalkan keputusan serta hukuman penjara lima tahun yang dijatuhi Mahkamah Rayuan sebelum ini.

No comments:

Post a Comment