ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: DUA MAUT KERETA REMPUH PENGHADANG JALAN

Wednesday 18 February 2015

DUA MAUT KERETA REMPUH PENGHADANG JALAN


Hulu Terengganu: Dua termasuk bayi berusia setahun terbunuh apabila kereta yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan di Kilometer 384.1 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil, hari ini.

Bayi terbabit, Zillamsya Zikrilah yang parah di bahagian kepala dan muka meninggal dunia di tempat kejadian manakala rakan ayahnya, Shahrul Yusof, 22, meninggal dunia di Hospital Hulu Terengganu.

Sementara itu, ayah Zillamsya, Zikrilah Mohd Rawi, 25, serta adik iparnya, Yusnaidi Zulkifli, 21, pula parah di kepala dan dilaporkan kritikal.

Mereka kini menerima rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Asisten Superintendan Mohd Rosli Mohd Amir berkata, kejadian kira-kira 3 petang itu berlaku apabila kereta dipandu Zikrilah yang tinggal di Indra Sempurna, Kuantan, dipercayai hilang kawalan sebelum merempuh penghadang jalan menyebabkan enjin kereta Honda Civic itu tercampak ke atas jalan sebelum kenderaan itu berpusing.

"Sebuah Proton Putra kemudian merempuh enjin terbabit dan melanggar Honda Civic berkenaan lalu melanggar penghadang jalan. Mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Hulu Terengganu untuk bedah siasat," katanya.
hmetro

No comments:

Post a Comment