ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: KEDUDUKAN DEVAN MASIH SELAMAT

Wednesday 24 February 2016

KEDUDUKAN DEVAN MASIH SELAMAT


TEKA-teki kedudukan K Devan sebagai jurulatih Kelantan terjawab dengan Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa mengesahkan posisinya masih selamat.

Annuar berkata, masih terlalu awal untuk melakukan pertukaran memandangkan saingan musim ini baru sahaja bermula.

"Setakat ini, Devan berjaya menjalankan tugas dengan baik sebagai jurulatih," kata beliau ketika ditemui pemberita selepas pertemuannya dengan Penerangan UMNO Johor di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Penasihat Kehormat Kafa, Datuk Seri Dr Hasmiza atau lebih dikenali sebagai Dr Vida mengenai prestasi hambar skuad bimbingan Devan setakat ini.

Dr Vida sebelum ini mempersoalkan prestasi semasa pasukan itu berikutan gagal menampilkan impak dalam tiga aksi awal musim ini.    

Setakat ini, Kelantan hanya menghasilkan dua gol selepas tiga perlawanan dan sekadar menang tipis 1-0 ke atas UKM FC pada saingan Piala FA.

Bagi Annuar, kenyataan Dr Vida itu adalah teguran biasa yang dialami semua persatuan bola sepak.

"Tak apa, kadang kala beliau beri pandangan yang lazimnya tidak diberi oleh penaja tapi beliau bukan sahaja penaja tapi juga peminat.

"Kalau Dr Vida nak tegur sikit itu tak ada apa, saya fikir Devan (setakat ini) dah jalankan tugas dengan baik. Kelantan tak bolos satu gol pun lagi, Kelantan tak kalah satu perlawanan pun lagi, kenapa perlu panik begitu awal," katanya.

Kelantan setakat ini mengutip tiga mata dalam Liga Super selepas seri 0-0 dengan Perak dalam perlawanan pembukaan musim ini sebelum menundukkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) 1-0 pada aksi kedua dan diikuti kemenangan dalam Piala FA.
Bernama

No comments:

Post a Comment