ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: AZMIN KRITIK KEPUTUSAN BEKU PENGAMBILAN PEKERJA BANGLADESH

Sunday 21 February 2016

AZMIN KRITIK KEPUTUSAN BEKU PENGAMBILAN PEKERJA BANGLADESH

PETALING JAYA – Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mengkritik keputusan mengejut kerajaan Persekutuan membekukan pengambilan pekerja Bangladesh ke negara ini.

Azmin yang juga Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkata beliau juga tidak terkejut dengan keputusan itu kerana merasakan kerajaan tidak mempunyai hala tuju yang jelas mengenai langkah tersebut.

“Inilah sikap kerajaan Persekutuan sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

“Ia adalah sebuah kerajaan yang flip-flop, merumuskan satu dasar tanpa melakukan kajian terperinci dan mendapatkan maklum balas daripada pihak berkepentingan dan pemain utama dalam industri,” kata Azmin kepada pemberita.

Beliau berkata demikian semasa menghadiri majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong pada Ahad.

“Ini menujukkan persoalan mengenai kepimpinan. Kepimpinan lemah yang tidak mempunyai visi yang jelas atau kekuatan untuk memulihkan keadaan ekonomi negara yang semakin teruk,” kata Azmin.

Pada Jumaat, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan bahawa kerajaan memutuskan untuk membekukan pengambilan semua pekerja asing ke Malaysia termasuk dari Bangladesh.

Ia dilakukan sehari selepas Malaysia menandatangani perjanjian dengan Bangladesh untuk membawa masuk pekerja dari negara itu untuk tempoh tiga tahun.
mstar

No comments:

Post a Comment