ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: HENTI SEBAR BERITA PALSU KESIHATAN USTAZ KAZIM

Sunday 21 February 2016

HENTI SEBAR BERITA PALSU KESIHATAN USTAZ KAZIM


KOTA BHARU - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Asyraf Wajdi meminta masyarakat tidak menyebarkan berita palsu mengenai kesihatan  pendakwah, Datuk Kazim Elias.

Beliau yang melakukan lawatan ke atas ustaz Kazim pagi ini di Hospital Universiti Sains Malaysia  (HUSM) Kubang Kerian berkata,  pendakwah itu akan menjalani rawatan Coronary Angiography bagi memastikan jantung beliau benar-benar sihat.

“Sejurus tiba dari Perak pagi ni terus bergegas ke HUSM Kubang Kerian untuk menziarahi Datuk Ustaz Kazim Elias di Unit Kardiologi Invasif.

“Nampak beliau begitu ceria menerima kehadiran saya dan alhamdulillah menurut doktor pakar keadaannya amat stabil dan bertambah baik.

"Justeru hentikanlah menyebarkan berita-berita mengarut yang palsu lagi berbaur fitnah mengenai keadaan beliau,” katanya dalam entri Facebooknya, hari ini.

Kazim dimasukkan ke HUSM kelmarin setelah mengadu sakit dada selepas tujuh minit menyampaikan kuliahnya anjuran Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (Kada) di Bachok jam 9.30 malam.

Bagaimanapun,  semalam terdapat berita palsu yang menyatakan pendawah tersebut meninggal dunia selepas menedapat rawatan di hospital terbabit.

Asyraf  memohon agar masyarakat mendoakan agar ALLAH menyembuhkan Kazim dan mengurniakan kesihatan berpanjangan bagi membolehkan pendakwah itu terus istiqomah dan bersemangat menyemarakkan agenda dakwah dalam negara.
SH

No comments:

Post a Comment