ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: SUBHANALLAH...!!! 3 GAMBAR BAYI LAHIR DENGAN RUPA YANG SANGAT ANEH !!!

Wednesday 10 December 2014

SUBHANALLAH...!!! 3 GAMBAR BAYI LAHIR DENGAN RUPA YANG SANGAT ANEH !!!


Cyclopia adalah salah satu bentuk yang jarang ditemui pada kecacatan kelahiran bayi yang dilahirkan dengan satu atau dua mata di tengah dahi dan hidung. Kebanyakan bayi yang dilahirkan dengan keadaan Cyclopia tidak mempunyai keupayaan untuk bernafas di luar rahim, mereka biasanya meninggal dunia sebelum kelahiran atau sejurus selepas kelahiran.

Kebanyakan kes Cyclopia telah berlaku pada haiwan, dan terdapat beberapa kes keatas janin manusia. Gambar bayi cycloptic ini dilahirkan di Cameroon tahun lalu, telah mejadi tajuk utama di internet seluruh dunia.

Gambar bayi malang ini di ambil dari blog peribadi Sean McCaffery, sukarelawan Peace Corps yang bertempat di Cameroon.

Sean menulis bahawa beliau telah melawat sebuah hospital tempatan apabila jururawat yang memanggilnya untuk melihat bayi aneh yang baru lahir dibalut dengan tuala.

"Bayi ini tidak mempunyai mulut, tiada hidung, dan hanya mempunyai satu mata. Jururawat meMbuka balutan tuala, dan pada mulanya, saya berasa lega. Batang tubuh, lengan, dan tangan yang kelihatan biasa. Tetapi jururawat yang kemudian menunjukkan kawasan kemaluan bayi, di mana saya melihat bayi ini mempunyai kedua-dua set alat kelamin dan, menurut jururawat, ia tidak mempunyai dubur. "

Sean menjelaskan bahawa bayi itu masih hidup dan menggerakan tangan dan menendang kakinya. Walau bagaimanapun, disebabkan ketiadaan mulut dan hidung, kakitangan hopital tidak boleh berbuat apa-apa, hanya menunggu bayi ini meninggal dunia akibat kelemasan.

Menurut babymed.com, terdapat beberapa sebab-sebab yang menyebabkan cyclopia, yang kesemuanya berkaitan dengan jumlah toksin yang tinggi dalam badan semasa pembentukan janin.

Ibu kepada bayi ini dikatakan hidup di kawasan pendalaman, jauh dari hospital, dan ada kemungkinan bahawa dia mungkin telah memakan bermacam tumbuhan bertoksik.


PS ; JANGAN TENGOK JIKA ANDA LEMAH SEMANGAT !!!





sumber

No comments:

Post a Comment