ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: KERETA TERJUNAM KE SUNGAI, PENGETIP KUKU JADI PENYELAMAT

Tuesday 23 December 2014

KERETA TERJUNAM KE SUNGAI, PENGETIP KUKU JADI PENYELAMAT


Melaka: Pengetip kuku menjadi penyelamat seorang peniaga selepas dia terperangkap dalam kenderaan yang terjunam ke sungai di Jalan Bertam Hulu-Sungai Udang, Lebuh Sungai Udang-Paya Rumput-Ayer Keroh (SPA), di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 4.50 pagi itu, Honda Civic dipandu Ady Zainan Zulkifli, 35, hilang kawalan kerana cuba mengelak seekor haiwan yang menyeberang jalan secara tiba-tiba.

Ady Zainan berkata, dia yang memandu sendirian dari arah Krubong ke tempat berniaga di Tangga Batu, terbabas ke bahu jalan dalam keadaan hujan lebat sebelum keretanya terhumban ke sungai.

“Kereta terbalik dengan keadaan empat tayar ke atas dan hampir ditenggelami air sungai yang deras.

“Dalam keadaan kelam-kabut itu, saya mencapai pemotong kuku dan memotong tali pinggang keledar sebelum memecahkan cermin tingkap pemandu,” katanya yang ditemui semalam.

Menurutnya, dia mengambil masa beberapa minit untuk memutuskan tali pinggang keledar dan bernasib baik air tidak memasuki ke dalam kereta.

Katanya, selepas memecahkan cermin kereta, air mula masuk dan dia terpaksa meredah arus deras untuk ke tebing sebelum mendapat bantuan daripada seorang pemandu treler.

Ady Zainan berkata, dia cedera ringan di dahi namun bersyukur tidak mengalami sebarang kecelakaan biarpun terpaksa bertarung ajal sebelum dapat menyelamatkan diri.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah Asisten Komisioner Shaikh Abdul Adzis Shaikh Abdullah mengesahkan kemalangan itu.

No comments:

Post a Comment