ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: HUDUD : SOKONGAN BN KELANTAN KONSISTEN

Wednesday 17 December 2014

HUDUD : SOKONGAN BN KELANTAN KONSISTEN


Walaupun  hasrat Pas melaksanakan hukum hudud di negeri ini ditentang DAP, namun BN Kelantan tetap konsisten menyokong pelaksanaan hukum Islam itu dan berharap ia menjadi kenyataan apabila tiba masanya nanti.

Setiausaha BN Kelantan, Datuk Hanapi Mamat berkata, pihaknya telah menyatakan sokongan terhadap pelaksanaan undang-undang Islam itu dan akan terus komited memberikan sokongan terhadap usaha Pas Kelantan.

“Malah, dalam masa sama kami di peringkat negeri cuba menyesuaikan diri dengan kehendak pelaksanaan undang-undang Islam ini.

“Realitinya BN Kelantan benar-benar ingin melihat hudud dilaksanakan sebagaimana dirancang,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Hanapi berkata demikian mengulas polemik baharu yang tercetus di sebalik isu hudud termasuk desakan DAP agar Pas dan PKR menolak hukum Islam itu jika ingin menawan Putrajaya.

Mengulas lanjut, Hanapi berkata, desakan DAP akan memperlihatkan siapa yang ikhlas dan sebaliknya, terhadap usaha melaksanakan hukum hudud di Kelantan serta sebaliknya.

“Rakyat kena lihat siapa yang ikhlas dan sebaliknya, malah siapa cuba mempolitikkan isu ini dan yang betul-betul ingin melihat hudud ini dilaksanakan sebagaimana dirancang,” katanya.

No comments:

Post a Comment