ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: BAS PELANCONG TERBALIK, 30 PENUMPANG SELAMAT

Monday 8 December 2014

BAS PELANCONG TERBALIK, 30 PENUMPANG SELAMAT


SUNGAI BULOH: Kira-kira 30 penumpang bas pelancong dari Ipoh, Perak, nyaris maut apabila bas yang dinaiki mereka dipercayai terbalik di KM458.5 berhampiran Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Sungai Buloh, menghala ibu negara, awal pagi Isnin.

Dalam kejadian 12.30 pagi itu, kesemua penumpang bas dilaporkan selamat dantidak mengalami sebarang kecederaan, kecuali seorang kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun yang cedera dibawa ke Hospital Sungai Buloh untuk rawatan.

Pemandu bas terbabit K. Ramesh, 45, berkata insiden berkenaan berlaku sebaik bas yang dipandunya memulakan perjalanan selepas berhenti di R&R Sungai Buloh.

“Ketika memandu keadaan jalan begitu gelap dan saya tidak nampak ada lubang di jalan yang sedang dinaik taraf itu, yang mempunyai lubang sedalam hampir satu meter,” katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian.

Ramesh turut mendakwa punca kejadian disebabkan tiada kon keselamatan yang diletakkan di jalan yang terjejas  itu.

Difahamkan kesemua penumpang dari Ipoh yang menaiki bas terbalik itu, telah menaiki bas gantian dan menyambung semula perjalanan ke Singapura.

Sementara itu, jurucakap Pusat Kawalan Trafik Lebuhraya Plus Expressways Sdn Bhd ketika dihubungi Bernama berkata bas terbalik berkenaan telah ditunda pada 2.25 pagi tadi dan keadaan dilaporkan kembali normal. 
mStar

No comments:

Post a Comment