ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: WANITA SINDROM DOWN DIKURUNG DI BAWAH RUMAH

Friday 27 June 2014

WANITA SINDROM DOWN DIKURUNG DI BAWAH RUMAH

Wanita Sindrom Down ditemui dikurung di bawah rumah

TUMPAT - Seorang wanita yang menghidap sindrom down ditemui dikurung di sebuah bilik kecil di bawah rumah keluarganya di Kampung Pasir Pekan Hulu di sini.

Ketua Polis Daerah Tumpat, Superintendan Zaharuddin Rasip berkata, mangsa yang berusia 30-an itu dipercayai dikurung adik-beradiknya dalam sebuah bilik berukuran 5.8 meter persegi dan setinggi lebih dua meter sejak 10 tahun yang lalu selepas kematian ibu bapa mereka.

"Pihak polis terpaksa memotong jeriji besi bilik berkenaan untuk mengeluarkan mangsa setelah menerima maklumat dari orang ramai pada pukul 3.30 petang tadi," katanya kepada pemberita di rumah berkenaan.

Beliau berkata, ketika ditemui anggota keluarga mangsa tidak berada di rumah itu dan maklumat awal yang diperoleh, mangsa dijaga oleh abangnya yang tinggal berdekatan rumah berkenaan.

"Kita ingin siasat kenapa dia dikurung dan maklumat awal kita dapati mangsa dikurung kerana bimbang mangsa merayau di tempat awam," katanya.

Zaharuddin berkata, wanita itu telah dihantar ke Hospital Tumpat.

Seorang penduduk Rubiah Abdullah, 54, berkata anggota keluarga mangsa mengurung mangsa dipercayai kerana tidak mahu dia keluar merayau-rayau. - Bernama

No comments:

Post a Comment