ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: BAJET 2015 : PENJAWAT AWAM MUNGKIN TERIMA PENAMBAHBAIKAN

Thursday 9 October 2014

BAJET 2015 : PENJAWAT AWAM MUNGKIN TERIMA PENAMBAHBAIKAN


Kuala Lumpur: Penjawat awam berkemungkinan menerima beberapa penambahbaikan dalam Bajet 2015, kata Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa.

"Saya rasa mungkin ada sedikit penambahbaikan namun apa-apa penambahbaikan yang dilakukan adalah berdasarkan kemampuan kerajaan. 

"Apa yang penting, kita perlu mengambil tindakan untuk mengurangkan defisit kerajaan seperti yang disasarkan setiap tahun sehingga 2020,", katanya ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Persidangan Digital Kebangsaan (NDC) 2014 di sini, hari ini. 

Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Tun Razak akan membentangkan Bajet 2015 di Parlimen esok.

Mengenai NDC 2014, Ali berkata, ia adalah platform menambah baik inisiatif teknologi sedia ada, selain melihat trend teknologi komunikasi maklumat yang boleh diadaptasi dalam memperkasa penyampaian perkhidmatan awam.

Beliau berkata, sumber manusia dan penggunaan teknologi terkini dilihat mampu mempertingkat kualiti penyampaian dalam perkhidmatan awam. 

Katanya, kedua-dua elemen itu adalah antara pendekatan yang boleh digunakan bagi memastikan penyampaian sektor perkhidmatan awam ditambah baik setiap tahun. 

Bertemakan '#InnovateMyGov', persidangan kali kelima sejak 2009 itu antara lain memberi fokus kepada inovasi berterusan ke arah penyampaian perkhidmatan kerajaan yang berkesan melalui perkongsian maklumat dan kerjasama pintar antara agensi awam dan swasta. - Bernama

No comments:

Post a Comment