ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: HARI KE-3 KES LIWAT II : KEADAAN SEKITAR ISTANA KEHAKIMAN LENGANG PAGI INI

Thursday 30 October 2014

HARI KE-3 KES LIWAT II : KEADAAN SEKITAR ISTANA KEHAKIMAN LENGANG PAGI INI


PUTRAJAYA: Pekarangan kompleks Istana Kehakiman, di sini lengang pada hari ketiga rayuan akhir Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap kesalahan liwat yang didengar di Mahkamah Persekutuan, hari ini.

Setakat jam 9.30 pagi tadi mendapati, hanya petugas media dan kira-kira 50 penyokong Anwar berkumpul di luar pekarangan bangunan menempatkan Mahkamah Persekutuan itu.

Perkembangan terbaru yang menyedihkan ini sudah pasti mengusarkan pihak Anwar Ibrahim. Tetapi ianya juga memberi isyarat bahawa rakyat sudah muak dengan politiking Anwar Ibrahim. 

Dan rakyat sudah sedar bahawa kes liwat ini adalah isu peribadi Anwar Ibrahim seorang dan tidak melibatkan kepentingan rakyat.

Anggota polis dan RELA bagaimanapun meneruskan kawalan ketat dengan menempatkan anggotanya di sekitar kompleks Istana Kehakiman dan menyaring mereka yang masuk ke dalam kawasan mahkamah.

Beberapa jalan turut ditutup di sekitar Putrajaya untuk memberi laluan kepada persiapan penganjuran Festival Kesenian Islam 2014 yang akan berlangsung pada 1 November ini.

Perbadanan Putrajaya juga turut menutup beberapa lokasi di sekitar Istana Kehakiman dipercayai bagi mengelakkan peniaga mengambil kesempatan menjalankan perniagaan tanpa kebenaran.

PEKARANGAN kompleks Istana Kehakiman, di sini lengang pada hari ketiga rayuan akhir Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap kesalahan liwat yang didengar di Mahkamah Persekutuan, hari ini.


Dalam pada itu sesi rayuan terakhir Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membebaskannya daripada pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan di Mahkamah Persekutuan Putrajaya masuk hari ketiga hari ini.

Peguambela Anwar, Ramkarpal Singh menyambung sesi penghujahannya semalam hari ini, pada sebelah pagi, sebelum diteruskan sesi hujah balas daripada pihak pendakwa yang diketuai Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang dijangka diadakan di sebelah petang nanti.

Pihak pendakwa dijangka  akan membentangkan hujah bukan saintifik manakala pada pagi hari Jumaat, Muhammad Shafee memerlukan dua jam untuk menyampaikan hujah saintifik berkenaan sampel DNA tersebut.


No comments:

Post a Comment