ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: VIDEO : AMANAT TERAKHIR ANWAR IBRAHIM

Tuesday 28 October 2014

VIDEO : AMANAT TERAKHIR ANWAR IBRAHIM

"Jika ini adalah ucapan terakhir saya, ingatlah pesan saya untuk memperjuangkan hak anda (rakyat)," kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Beliau berkata demikian selepas memberi gambaran bahawa ceramahnya pada lewat malam Isnin merupakan ucapan terakhirnya sekiranya disabitkan bersalah atas tuduhan meliwat dan dipenjarakan.
Ketua pembangkang itu mengingatkan kira-kira 1,000 penyokong Pakatan Rakyat yang hadir dalam ceramahnya supaya terus memperjuangkan hak bagi membela nasib mereka di samping melakukan perubahan lebih baik.
"Lawan memanglah lawan tapi kalaulah saya ditakdirkan kena masuk (penjara), ingatlah pesan saya. Perjuangkanlah hak, ini yang saya minta," katanya pada Himpunan Solidariti di Stadium Mini 3K, MPSJ semalam.

Pada Selasa dan Rabu ini, Mahkamah Persekutuan akan mendengar rayuan terakhir Anwar berhubung kes liwat keduanya.
Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh sebelum ini disabitkan bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara yang dikenakan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu selepas mendapatinya bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Anwar, 67, didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan, yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

No comments:

Post a Comment