ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: {UPDATE) PESAWAT PENUMPANG TERHEMPAS DI TEHRAN, 48 MAUT !!!

Sunday 10 August 2014

{UPDATE) PESAWAT PENUMPANG TERHEMPAS DI TEHRAN, 48 MAUT !!!


Pesawat penumpang terhempas di Tehran, lebih 40 maut


Tehran: Semua 48 penumpang dan anak kapal dilaporkan terbunuh selepas sebuah pesawat itu terhempas berhampiran sebuah lapangan terbang di ibu negara itu, pagi tadi.

Pesawat HH5915 yang dikendalikan Sepahan Air, terhempas tidak lama selepas berlepas dari Lapangan terbang Tehran-Mehrabad Airport (THR), pada jam 9.18 waktu tempatan. 

Agensi televisyen Iran IRNA berkata, insiden itu dipercayai berlaku akibat kegagalan enjin sebaik pesawat itu berlepas ke bandar Timur Tabas. 

Pihak Berkuasa Penerbangan Awam berkata, turut berada dalam pesawat itu adalah dua bayi dan tiga kanak-kanak berusia bawah 12 tahun.

Sementara itu, jabatan jabatan bomba dan penyelamat yang dipetik IRNA sebagai berkata, semua penumpang terbunuh dengan mayat mereka dipindahkan ke pejabat koroner. 

Insiden ini adalah kedua selepas kejadian pada 24 Januari 2010 membabit Tabas Airline apabila pesawat HH6437, terhempas ketika membuat pendaratan cemas di Lapangan Antarabangsa Mashhad. Bagaimanapun, semua 157 penumpang serta 13 anak kapal terselamat. - Iran IRNA


Iran sahkan 39 orang maut, sembilan cedera dalam kejadian pesawat terhempas


TEHRAN: Timbalan Menteri Pengangkutan Iran, Ahmad Majidi mengesahkan 39 orang terbunuh dan sembilan cedera dalam kejadian pesawat terhempas di lapangan terbang di sini hari ini. 

Majidi membuat pengesahan angka kematian itu menerusi stesen televisyen kerajaan. Laporan awal menyatakan semua 48 orang di dalam pesawat terbabit terkorban. 

Pesawat Sepahan Air Iran-140 itu terhempas berhampiran Lapangan Terbang Mehrabad sejurus selepas berlepas dalam penerbangan ke bandar Tabas di timur Iran. - AP 

No comments:

Post a Comment