ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PAS SELANGOR LULUS USUL KUTUK & KECAM DUA ADUN SOKONG WAN AZIZAH

Sunday 31 August 2014

PAS SELANGOR LULUS USUL KUTUK & KECAM DUA ADUN SOKONG WAN AZIZAH

PAS Selangor lulus usul kutuk dan kecam dua ADUN sokong Wan Azizah

KUALA LUMPUR: Usul mengutuk dan mengecam tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Kelang, Saari Sungib dan ADUN Morib, Hasnul Baharuddin yang menyatakan sokongan kepada ADUN Kajang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar yang baharu diluluskan.

Ia diluluskan pada Muktamar Tahunan Dewan Ulamak PAS Negeri Selangor kali ke-26 yag berlangsung di Klang.

Menurut posting Facebook terbaru Dewan Ulamak PAS Negeri Selangor, usul itu juga akan diserahkan kepada Jawatankuasa Tatatertib PAS Pusat untuk diambil tindakan berdasarkan Fasal 82, Perlembagaan PAS (Pindaan) 2011.



Sebelum ini 30 adun Pakatan Rakyat di Selangor menyatakan sokongan Wan Azizah sebagai Menteri Besar yang baharu.

Sokongan tersebut sekaligus menandakan ADUN Pelabuhan Klang, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hilang kepercayaan majoriti di Selangor untuk terus kekal sebagai Menteri Besar.

PAS akan menyiasat tindakan dua ahli dewan undangan (Adun) partinya yang menyatakan sokongan kepada Adun Kajang, Dr Wan Azizah hari ini.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali sebelum ini memaklumkan , perbincangan akan dibuat melalui Lajnah Politik PAS, biro paling utama dalam parti Islam itu untuk menentukan nasib dua ADUN tersebut.

Bagaimanapun Saari dilaporkan bersedia untuk dipecat dari partinya akibat mengambil tindakan menyokong Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu.

No comments:

Post a Comment