ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: {UPDATE} FOTO NGERI : 6 LELAKI MELAYU DITETAK DI KLANG SELANGOR !!!

Friday 1 August 2014

{UPDATE} FOTO NGERI : 6 LELAKI MELAYU DITETAK DI KLANG SELANGOR !!!

Enam lelaki melayu telah di tetak oleh seorang lelaki yang di percayai berbangsa India dengan kejam nya menyebabkan kecederaan parah.

Kejadian dipercayai berlaku di Pandamaran Klang, mangsa di tetak bertubi-tubi yang menyebabkan ada di antara mereka putus pergelangan tangan dan luka yang parah di badan dan tangan.

Punca sebenar kejadian masih di siasat oleh pihak berwajib kesemua mereka yang cedera parah di hantar ke Hospital untuk menerima rawatan.
Credit : AAKJ - LIHAT GAMBAR

{UPDATE}
PETALING JAYA: Enam pelanggan sebuah siber kafe cedera parah selepas ditetak sekumpulan 10 lelaki di Taman Bayu Perdana Klang dekat sini awal pagi Khamis.

Dalam kejadian pada pukul 4.50 pagi itu, seramai 10 pelanggan terdiri daripada lelaki warga tempatan dan seorang pekerja premis berada di dalam siber kafe berkenaan sebelum diserang.

Sumber polis memberitahu, seramai 10 suspek memasuki premis berkenaan dalam keadaan menutup muka menggunakan kain dan bersenjatakan parang panjang serta kayu.

Menurutnya, suspek telah menyerang enam daripada pelanggan sehingga mengalami kecederaan serius pada anggota badan.

“Terdapat mangsa hampir putus tangan akibat ditetak. Selebihnya mengalami kecederaan serius akibat ditetak lebih daripada sekali oleh kumpulan suspek.

“Suspek yang melarikan diri dengan dua buah kenderaan bagaimanapun tidak merampas barangan berharga dari premis dan mangsa,” katanya.

Tambahnya, siasatan awal mendapati, suspek yang merupakan warga tempatan berusia lingkungan 27 tahun.

Kesemua mangsa kemudian telah dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang untuk mendapat rawatan.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Selangor, DCP Dato’ Abdul Rahim b. Jaafar dalam sidang media pagi tadi menafikan sekeras-kerasnya penyebaran maklumat tersebut dan ia dilihat cuba menimbulkan kegusaran dikalangan masyarakat.

Walau bagaimanapun satu laporan polis telah dibuat bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan terhadap penyebaran maklumat tersebut.


Polis cari dalang sebar berita palsu tujuh kanak-kanak ditetak

SHAH ALAM: Polis Selangor sedang mencari dalang yang menyebar berita di media sosial bahawa tujuh kanak-kanak cedera akibat ditetak sekumpulan lelaki di Pandamaran, Klang. 

Timbalan Ketua Polis Selangor Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata berita itu adalah palsu dan pihaknya telah membuka kertas siasatan berhubung perkara itu kerana menganggap ia boleh menjejaskan keharmonian awam. 

"Pihak polis telah meneliti maklumat ini dan kes tersebut didapati tidak berlaku malah ia adalah palsu. Tindakan menyebar maklumat palsu boleh dianggap usaha jahat pihak tertentu kerana ia mampu menimbulkan kesusahan kepada orang lain. 

"Kita akan cari dalang yang sebarkan info sebegini untuk dikenakan tindakan sewajarnya," katanya kepada pemberita di sini hari ini. 

Pengguna media sosial hari ini digemparkan dengan penyebaran beberapa keping gambar kanak-kanak yang didakwa cedera parah akibat ditetak sekumpulan lelaki di hadapan sebuah kafe siber. 

Dalam kes lain, Abdul Rahim berkata pihak polis menemui semula 12 gelung tembaga bernilai RM1.7 juta milik sebuah syarikat yang dilaporkan hilang pagi tadi. 

Beliau berkata tembaga itu ditemui dalam sebuah lori di kawasan Sunway Kayangan di sini. 

"Siasatan mendapati dua lori dilarikan suspek namun sebuah ditinggalkan berikutan keadaan lori yang mungkin bermasalah. 

"Pemeriksaan lanjut mendapati pengawal keselamatan di kawasan itu telah diikat sebelum suspek melarikan diri," katanya. Beliau berkata lima suspek disyaki melakukan kes berkenaan. - BERNAMA 












No comments:

Post a Comment