ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: DOA AGAR ALLAH SWT MENJAGA DIRI DAN KELUARGA KITA DARI SEGALA BAHAYA

Thursday 7 August 2014

DOA AGAR ALLAH SWT MENJAGA DIRI DAN KELUARGA KITA DARI SEGALA BAHAYA

Amalan doa mustajab kali ini akan berbagi doa yang bisa diamalkan sehari-hari agar Allah SWT menjaga diri kita dan juga keluarga kita dari segala mara bahaya dan kesulitan. Hal ini tentu penting untuk kita lakukan mengingat kita tidak punya kuasa apa-apa atas keluarga yang kita sayangi. Jika terjadi apa-apa, tentu kita akan sangat sedih.

Doa Agar Allah SWT Menjaga Diri dan Keluarga Kita Dari Segala Bahaya

Amalkan doa ini  setiap kali habis solat 5 waktu semoga Allah SWT sentiasa memelihara diri kita  dan keluarga kita dari bahaya dan musibah. Kita tiada daya upaya mengawal mereka  ketika sesuatu terjadi kepada orang yang kita kasihi. Hanya kepada Allah SWT kita berserah.


Doa Agar Allah SWT Menjaga Diri dan Keluarga Kita Dari Segala Bahaya

Maknanya:
Kerana sesungguhnya aku telah berserah diri kepada Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu! Tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk yang bergerak di muka bumi melainkan Allah jualah yang menguasainya. Sesungguhnya Tuhanku tetap di atas jalan yang lurus. (Surah Hud ayat 56)



Demikian, semoga kita bisa mengamalkan doa keselataman untuk diri kita dan keluarga ini setiap saat, sehingga Allah SWT senantiasa menjaga kita dan keluarga. Amin…l

No comments:

Post a Comment