ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: LELAKI HILANG DITEMUI MATI

Monday 15 June 2015

LELAKI HILANG DITEMUI MATI


Sik: Seorang lelaki berusia 21 tahun yang hilang ketika keluar menjerat burung ditemui mati dalam hutan berhampiran kuari batu Kampung Sungai Semiar, di sini, pagi semalam.

Mayat mangsa ditemui dalam keadaan tergantung dengan tali menjerut pada leher oleh pasukan penyelamat yang melakukan operasi mencari dan menyelamat kira-kira jam 9.45 pagi.

Pengawai Perhubungan Awam Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah, Penguasa Bomba Nor Hafizah Muhammad Lukman berkata, pihaknya menerima panggilan pada 8.27 pagi dan sebuah jentera bersama lapan anggota dihantar ke lokasi untuk melakukan operasi mencari dan menyelamat.

Katanya, sebaik tiba di lokasi, pihak bomba dimaklumkan bahawa terdapat seorang lelaki dipercayai hilang ketika keluar menjerat burung.

"Pasukan bomba yang melakukan gerakan mencari akhirnya menemui mangsa dalam keadaan tergantung dengan tali menjerut lehernya di dalam hutan berhampiran kawasan kuari batu.

"Kawasan berkenaan juga tiada liputan telekomunikasi dan mayat kemudian dibawa keluar sebelum diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut," katanya.
hmetro

No comments:

Post a Comment