ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: LOPORAN PAS PELAWA KHALID KEAHLIAN PARTI TIDAK TEPAT

Monday 11 August 2014

LOPORAN PAS PELAWA KHALID KEAHLIAN PARTI TIDAK TEPAT

PETALING JAYA: Pemangku Ketua Dewan Ulama PAS menjelaskan laporan sebuah portal berita bahawa parti itu mempelawa Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk menyertai mereka adalah tidak tepat.
Datuk Ahmad Yakob yang juga Menteri Besar Kelantan sebaliknya hanya dilaporkan berkata,  Abdul Khalid Ibrahim bebeas menyertai parti itu selepas dipecat daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Beliau juga menyerahkan perkara itu kepada Abdul Khalid sendiri untuk menentukan masa depannya.
"Itu kita tidak boleh nak komen, itu hak dia," katanya ketika ditanya sama ada perlu Abdul Khalid menyertai PAS berikutan beliau kini merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Bebas.
Penjelasan itu dibuat Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan, Mohd Asri Mat Daud berhubung laporan mStar Online pada Ahad bertajuk 'PAS Pelawa Abdul Khalid Keahlian Parti'.
Selain itu menurut Mohd Asri, Ahmad turut menafikan laporan TV3 yang mendakwa Dewan Ulama PAS Pusat telah membincangkan mengenai urusan pemecatan Abdul Khalid.
"Apa yang dinyatakan ialah perbincangan tentang hal tersebut akan dibincang dalam mesyuarat PAS Pusat dan Majlis Syura Ulama telah membincangkan hal ini.
"Boleh jadi mereka yang melaporkan tersebut keliru antara Dewan Ulamak dan Majlis Syura Ulamak," katanya.

No comments:

Post a Comment