ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: SEBARKAN & CARI KELUARGA LELAKI INI !!!

Thursday 15 January 2015

SEBARKAN & CARI KELUARGA LELAKI INI !!!


Sy yg ingin Kongsikan satu pengalaman ringkas yg Saya lalui hari ini bersama Anak lelaki Saya berusia 7 tahun.
10 Jan 2015, Sy menghabiskan masa hujung Minggu yg terluang bersama Keluarga bersiar2 di JLN TAR, KL. Ketika bersiar2 di sekitar Jalan TAR bersama Anak Lelaki Saya. Saya di Kejutkan Olehnya. Dia Bertanya Kepada Saya

Anak: Papa look at that?
Papa: Yes. 
Anak: kenapa Kita biarkan uncle tu?
pity him. Kenapa Xda orang Tolong uncle tu..
Papa: Uncle yg mana?
Anak: Uncle yg Pakai Jubah putih tu. Look at him. Uncle tu hungry lah papa.

Saya hampir Seorang lelaki tua bejubah putih & Bertanya bermacam2 soalan.
Dari perbualan yg panjang. Lelaki tua itu memberi tahu Saya. Dia berasal dari Johor Bharu & Menetap di Sentul. Sy Bertanya siapa yg hantar Pak cik ke sini. Dia menjawab "Anak Pak Cik yg hantar ke sini setiap hari utk cari duit." YA ALLAH. Cari duit. Pak cik ini BUTA.

Saya Bertanya lagi. Pak cik nak Makan Apa? Sy perhatikan Makanan lelaki itu cuma nasi putih Sahaja tidak ada lauk2. Saya menawarkan diri utk membeli hidangan yg lain. Tapi Dia menolak & mengatakan Dia x mampu utk membayar. Sy jelaskan kepadanya, Sy ikhlas. Pak cik tidak perlu bayar. Kemudian Sy belikan sebungkus nasi ayam. Sy Suapkn ke mulut nya. Menitis air mata Saya bila lelaki itu berkata "Anak terima kasih, Pak cik x mampu nk balas. anak2 Pak cik x pernah suapkan Makanan Kepada Pak Cik, Pak Cik sedih. Sy Tidak mampu utk menahan air mata dari mengalir. Lelaki tua terus Memeluk Saya. Kepada sesiapa yg mengenali lelaki ini. Sy Memohon jasa baik rakan2 utk membantu, SEBARKAN & mencari keluarga lelaki ini. Gambar yg Sempat di rakam.
Diceritakan oleh Syafiq Yazid J

No comments:

Post a Comment