ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: LORI SIMEN HILANG KAWALAN REMPUH 10 KENDERAAN

Tuesday 27 January 2015

LORI SIMEN HILANG KAWALAN REMPUH 10 KENDERAAN


Teluk Intan: Empat belas individu nyaris maut apabila lori simen hilang kawalan lalu merempuh 10 kenderaan di atas Jambatan Sultan Yusuf di Kilometer 49, Jalan Sitiawan-Teluk Intan, di sini, 5.30 petang semalam.

“Akibat rempuhan itu, seorang anak saya berusia empat tahun tersepit dan parah," kata Kamarudin Al Peyah, seorang daripada 14 mangsa yang cedera dalam kemalangan itu.

Kejadian dipercayai berpunca daripada lori simen dari arah Sitiawan ke Teluk Intan dan dikatakan hilang kawalan hingga merempuh beberapa kenderaan lain, kemudian terbabas ke laluan bertentangan dan merempuh beberapa kenderaan lagi.

Kenderaan lain yang dirempuh kemudian berlanggar sesama sendiri sehingga menyebabkan kerosakan teruk dan kecederaan kepada 14 individu membabitkan pemandu dan penumpang dengan empat daripadanya parah.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Mohd Shuhaily Mohd Zain ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan pihaknya sedang menyiasat kes itu mengikut Seksyen 43 (1) (A) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.
hmetro

No comments:

Post a Comment