ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: DOKTOR MUNGKIN BUKA ALAT BANTUAN PERNAFASAN NIK AZIZ

Thursday 22 January 2015

DOKTOR MUNGKIN BUKA ALAT BANTUAN PERNAFASAN NIK AZIZ

Alat bantuan pernafasan yang digunakan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan ditanggalkan jika keadaan kesihatannya menunjukkan perkembangan yang lebih positif.

Anaknya, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz bagaimanapun berkata, Mursyidul Am PAS itu diserang batuk dipercayai akibat jangkitan.


"Oleh kerana semalam ramai tetamu yang masuk ziarah, ayahanda batuk sedikit. Justeru doktor menasihati agar pelawat hanya diizinkan untuk melihat dari luar bilik sahaja untuk mengelak jangkitan.


"Jika keadaan bertambah baik, petang ini doktor mungkin akan menanggalkan alat bantuan pernafasan," katanya menerusi kenyataan pada petang Khamis.

Mengulas lanjut Nik Mohamad Abduh yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas memberitahu bahawa keadaan kesihatan ayahnya itu bertambah baik serta mampu berkomunikasi.

"Alhamdulillah kesihatan ayahanda terus meningkat lebih baik. Pagi ini kami dapat lebih banyak berkomunikasi dengannya. Ayahanda minta untuk makan dan pihak hospital telah menyediakan nasi air.

"Doktor belum menggunakan perkataan 'sihat', sekadar ada perkembangan positif," katanya.

Nik Aziz, 84, dimasukkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) pada Isnin malam berikutan tahap kesihatannya yang menurun sejak banjir besar melanda Kelantan bulan lepas, selain menghidap kanser prostat.

Bekas Menteri Besar Kelantan itu kemudiannya dipindahkan ke unit rawatan rapi (ICU) HUSM pada Selasa petang akibat keadaan kesihatannya yang kurang memuaskan.
mStar

No comments:

Post a Comment