ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PADAH TUNGGANG MOTOSIKAL SECARA BAHAYA !!!

Monday 16 September 2013

PADAH TUNGGANG MOTOSIKAL SECARA BAHAYA !!!


PENDANG - Seorang pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Syed Ibrahim maut selepas motosikal yang ditunggangi terperosok di bawah lori pasir tanpa muatan di Jalan Sungai Tiang Pendang, di sini, pada jam enam petang, kelmarin.

Kejadian yang berlaku dekat Kampung Sawa Kecil itu menyebabkan penunggang motosikal, Muhammad Alif Adha Mohd Asri, 14, dari Kampung Sawa meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar.

Pegawai Penyiasat Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Pendang, Inspektor Jasmin Isa berkata, siasatan awal mendapati kemalangan maut dipercayai berpunca daripada kecuaian penunggang motosikal yang memandu secara berbahaya.

“Penunggang motosikal dari arah Sungai Tiang manakala lori dipandu lelaki berumur 50 tahun dari Bidong Kedah dikatakan dalam perjalanan dari arah Pendang pulang ke rumahnya.

“Penunggang motosikal disyaki telah mengangkat tayar hadapan dan perbuatan tersebut menyebabkan beliau (mangsa) terjatuh ke laluan bertentangan sebelum terperosok ke bawah lori.

"Malangnya pemandu lori ini tidak sempat memberhentikan lori akibat jarak yang terlalu dekat,” katanya.

Katanya, kes disiasat di bawah seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.


SH

No comments:

Post a Comment