ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: SEBARKAN : HIASAN BERHALA HINDU DISEBALIK AYAT QURAN

Tuesday 29 July 2014

SEBARKAN : HIASAN BERHALA HINDU DISEBALIK AYAT QURAN


Pernahkah, anda didatangi penjual yang berupa seperti seorang warga Pakistan dan mereka menjual barang hiasan untuk digantung di dinding rumah berbentuk seperti ayat Al-Quran?

Biasanya, sesekali anda akan dikunjungi jurujual sebegini dan mereka akan bercakap mengenai kebaikan meletakkan hiasan sebegitu di rumah.

Bagaimanapun, ada pengguna yang ditipu oleh jurujual sebegini apabila menggunakan poster dewa agama Hindu dan ia ditampalkan sahaja dengan kertas pelekat ayat Al-Quran berkenaan.

Jelas tindakan jurujual itu semata-mata ialah mengaut keuntungan dengan hanya menggunakan poster yang ditampal di belakang poster dewa Hindu dan ia dijual dengan harga yang mahal jauh dari harga sebenar barang-barang itu.

Tindakan tidak bertanggungjawab itu bukan sahaja menyentuh sensitiviti umat Islam tetapi juga ia jelas mengganggu sensitiviti penganut Hindu juga.
Diharapkan pihak bertanggungjawab akan memulakan usaha menyiasat penjualan bahan hiasan tidak bertanggungjawab ini kerana ia akan menjadi satu perkara bahaya jika ia terus berleluasa. 
sumber

No comments:

Post a Comment