ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: BIADAP & KURANG AJAR ; PEREMPUAN CINA INI PAKAI BAJU DENGAN TULISAN AYAT SUCI AL-QURAN.

Saturday 19 July 2014

BIADAP & KURANG AJAR ; PEREMPUAN CINA INI PAKAI BAJU DENGAN TULISAN AYAT SUCI AL-QURAN.


Kalau sudah sampai tahap macam ni memang dah melampau. Dah terang-terang menghina umat Islam bila berpakaian sebegini. 

Tindakan seorang wanita yang dipercayai berbangsa Cina memakai baju bertulisan ayat suci al Quran tersebar luas di laman sosial Facebook.

Berdasarkan gambar yang disiarkan, wanita itu dilihat ditegur seorang lelaki Arab yang berada berhampiran.

Motif sebenar wanita berkenaan menayang baju berkenaan menjadi tanda tanya.

Apakah dia tidak sensitif dengan persekitaran masyarakat majmuk di negara ini, ataupun undang-undang sedia ada belum cukup tegas untuk membendung kejadian sama daripada berulang.

Seorang lelaki berbangsa arab mengamuk & memarahi seorang perempuan cina di pasaraya Hero Taman Dagang, Ampang kerana memakai baju dengan corak ayat-ayat Al Quran sebentar tadi.

Mohon Polis Diraja Malaysia dan pihak yang berkenaan mengambil tindakan ke atas tindakan biadap dan kurang ajar perempuan cina ini. Mohon juga kalian menyebarkan apa yang sedang terjadi, semoga menjadi pengajaran buat kita.

Kepada rakan-rakan bukan Islam yang lain, ketahuilah bahawa bagi kami umat Islam, ayat suci Al-Quran adalah dilarang sama sekali berada di tempat-tempat seperti lantai, bahkan mesti diletakkan di tempat tertinggi, apatah dipakaikan di badan.
- The Patriots -

No comments:

Post a Comment