ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: MAYAT WANITA TERBAKAR DI TANDAS PASAR BESAR KULIM

Thursday 31 July 2014

MAYAT WANITA TERBAKAR DI TANDAS PASAR BESAR KULIM


KULIM - Mayat dipercayai seorang wanita berusia dalam lingkungan 30-an ditemui dalam keadaan terlentang dan terbakar di sebuah tandas wanita di Pasar Besar Kulim, di sini hari ini.

Mayat yang masih belum diketahui identiti itu ditemui kira-kira pukul 8.40 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kulim Superintendan Abdullah Arshad berkata, orang awam yang mengunjungi pasar berkenaan ternampak api sedang marak dari sebuah tandas awam di pasar itu.

"Orang ramai dikatakan telah memadamkan api yang membakar seluruh tubuh wanita berkenaan namun tidak dapat menyelamatkan mangsa yang keseluruhan badannya telah terbakar lalu mereka membuat panggilan kecemasan kepada pihak Bomba dan Penyelamat di sini," katanya ketika dihubungi hari ini.

Mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Kulim untuk dibedah siasat. 

Abdullah berkata polis sedang menyiasat punca kejadian tersebut dan sedang mengenal pasti identiti mangsa.

Sehubungan itu, beliau meminta sesiapa yang kehilangan saudara mara untuk tampil di mana-mana balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Sementara itu, Pasukan Bomba dan Penyelamat Kulim yang diketuai Ketua Balai itu Ghazali Mahmud bersama enam anggota mendapati mayat mangsa telah terbakar teruk ketika pasukan itu tiba di tempat kejadian dan tiada pengenalan diri mangsa yang ditemui di lokasi.

"Pihak kami turut menjumpai sebuah botol plastik kosong ada kesan bau petrol dan kotak mancis di tandas berkenaan," katanya. - Bernama

No comments:

Post a Comment