ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: MISTERI "ULAR PUAKA" DI JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG !!!

Monday 3 March 2014

MISTERI "ULAR PUAKA" DI JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG !!!



Tak sampai 24 jam Jambatan Kedua Pulau Pinang atau dikenali sebagai Jambatan Sultan Abdul Halim Muad'zam Shah dibuka, maka penduduk Pulau Pinang dikejutkan dengan kemunculan seekor ular puaka berwarna biru muda yang dikesan cuba mengigit dan menyembur racun kepada orang ramai yang menggunakan jambatan tersebut.

Walaubagaimanapun, hasil siasatan pihak polis telah berjaya membongkar misteri ular puaka tersebut. Ular puaka ini rupa-rupanya adalah sebuah analogi bagi menggambarkan perangai seekor manusia yang berhati busuk menghasut dan mencemuh seorang Sultan yang juga Yang Di Pertuan Agong yang begitu banyak berjasa kepada negara ini.


Entah apa yang ingin dilawakkan sangat dengan posting beliau. Nampak sangat bodoh bebenor dia ini. Mungkin ini adalah sifat lumrah seekor manusia yang membesar perutnya hasil didikan songsang Ketua Umumnya yang suka hal-hal dan hak-hak songsang.

Kami ingatkan puak chauvinist DAP yang menghina dan membantah penggunaan nama Sultan tersebut, tetapi rupa-rupanya si melayu haprak PKR ini yang punya kerja. Nampak sangat jadi batu api dan barua DAP merosakkan bangsa sendiri.

Buat-buat tak kenal ker atau sengaja cari pasal? Mungkin Mamat ini dahulunya kantoi subjek sejarah masa belajar dulu. Tak heran kalau puak-puak seangkatan dengan malaun ini akan mengatakan Pulau Pinang telah dibuka oleh Francis Light dan pendatang-pendatang dari luar Nusantara, bukannya oleh seorang panglima Melayu bernama Dato' Jenatun yang berkampung di Batu Uban! 

Memang benarlah kata orang tua-tua...harimau menokak kerana lapar, buaya membaham kerana lapar tetapi ular mengigit kerana khianat. Perangai ular memang suka mematuk kemudian lari bersembunyi. Tak pun ia akan membelit mangsa -mangsanya sebelum menelan mangsanya dengan rakus. Sebijik macam perangai mamat PKR ni.

Diharapkan orang di Penang dan rakyat Kedah dapat cari mamat kurang ajo bernama Zulkarnain bin Mohamed Ali ni. Kasi lunyai dulu lepas tu baru repot kat Polis dan SKMM.

Elok rasanya Jambatan Pertama Pulau Pinang dinamakan semula sebagaiJambatan Sultan Ahmad Tajuddin Shahatas jasa dan kepahlawanan baginda memimpin rakyat Kedah menentang Siam dan Inggeris suatu masa lalu demi mempertahankan Pulau Pinang dari penjajahan asing.    
Credit : MyMassa

No comments:

Post a Comment