ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: TANAM JANIN DEKAT RUMAH !!!

Saturday 22 March 2014

TANAM JANIN DEKAT RUMAH !!!

Gambar Hiasan
KEMAMAN – Kehadiran sepasang kekasih di hospital untuk mendapatkan rawatan kerana keguguran membongkar rahsia pasangan itu yang menanam janin berusia 22 minggu berhampiran kawasan semak di Kampung Mak Chili, di sini.

Janin berkenaan yang ditanam pada Selasa lalu, dijumpai pegawai penyiasat Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kemaman bersama pasukan Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu, kira-kira jam 10 pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hitam berkata, suspek yang berusia 24 tahun dengan ditemani teman lelakinya berusia 23 tahun, pergi mendapatkan rawatan di Hospital Kuantan, Pahang, kelmarin.

“Setelah diperiksa, doktor mendapati suspek mengalami keguguran dua hari sebelumnya iaitu 18 Mac dan masih terdapat uri dalam rahim suspek yang tidak bekerja berkenaan.

“Susulan itu, suspek ditahan di wad untuk rawatan lanjut dan hasil siasatan awal mendapati suspek mengandung 22 minggu serta masih belum berkahwin,” katanya, semalam.

Suspek yang beralamat di Kampung Gong Pauh dan teman lelakinya yang tinggal di Kampung Mak Chili juga didapati menyembunyikan kandungan serta kejadian keguguran itu daripada keluarga masing-masing.

Sehubungan itu, menurut beliau, teman lelaki suspek yang bekerja sendiri, kini ditahan untuk membantu siasatan.

“Hasil siasatan awal, lelaki berkenaan mengaku menanam janin itu berhampiran rumahnya di Kampung Mak Chili. Polis juga berjaya menemui janin itu yang dikambus dalam tanah, pagi tadi (semalam),” katanya.

Che Suza berkata, bedah siasat ke atas janin itu akan dilakukan esok untuk mengesahkan usia janin itu, seterusnya menyelesaikan siasatan kes berkenaan.

Menurut beliau lagi, kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran.
SH

No comments:

Post a Comment