ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: KISAH SEBENAR SEORANG GURU KEMATIAN ANAK DALAM KERETA

Sunday 21 July 2013

KISAH SEBENAR SEORANG GURU KEMATIAN ANAK DALAM KERETA


Bebanan dan tugas yang ditanggung oleh para guru masa kini sangat berat. Kami 'yang menurut printah' ini terlalu memikirkan urusan kerja yang tak pernah surut sehinggakan kekadang keluarga dan rumahtangga terabai.

Semalam, seorang rakan kami yang mengajar di smk usj4, Subang Jaya telah kehilangan seorang anak berumur 3 tahunn yang lemas di dalam kereta. 

Kisahnya.., 

Guru itu menghantar anaknya ke rumah pengasuh. Kebiasaannya, guru itu menghantar kedua2 anaknya yang masing2 berumur 4 dan 3 tahun, tetapi semalam hanya si kakak yang dihantar ke rumah pengasuh manakala si adik masih berada di seat belakang. Guru itu terus pergi ke sekolah kerana mengajar sesi petang. Tiba di sekolah pada pukul 11.45 pagi, guru itu tidak menyedari anaknya berada di seat belakang. Guru itu mengambil buku di bahagian belakang tetapi langsung tidak nampak si anak tadi dan terus MESYUARAT .

Selesai MESYUARAT pada pukul 5 petang, ketika membuka pintu kereta belakang, si anak telah kaku tidak bernyawa. Paling menyedihkan ialah anak patung kecil yang dipegang basah dengan air mata si anak. Si ayah bergegas dari Pulau Pinang balik ke Subang Jaya. Hari ini arwah masih belum dibuat postmoterm dan tak dibenarkan keluar dari rumah mayat kerana ibunya tak benarkan postmoterm ke atas anaknya.

Jadikanlah ini sebagai renungan dn iktibar kepada kita semua...Jangan tinggalkan anak2 kecil di dalam kereta. Sebelum mengunci kereta pastikan tiada orang di dalamnya. Walau apapun ajal maut di tangan tuhan, kita hanya mampu merancang. InsyaAllah , bagi si ibu, si anak tadi akan menunggunya di pintu syurga. Sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah yang akhirnya boleh dibawa balik dan disembahyangkan selepas solat jumaat ini nanti. (semalam).

AL-FATIHAH...


Sumber

No comments:

Post a Comment