ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: KENAPA TIADA PIMPINAN PAS BERI PENGHORMATAN TERAKHIR BUAT WIRA NEGARA #LAHAD DATU ???

Sunday 10 March 2013

KENAPA TIADA PIMPINAN PAS BERI PENGHORMATAN TERAKHIR BUAT WIRA NEGARA #LAHAD DATU ???

Pemimpin Pas hanya pandai melaungkan Islam di sana sini demi satu undi, namun jauh di sudut hati mereka tersimpan satu dendam kesumat yang membara terutamanya kepada anggota keselamatan yang bertugas demi negara.

Marah kerana menganggap kerajaan menggunakan anggota keselamatan sebagai benteng mempertahankan undi dalam pilihan raya melalui undi pos, para pemimpin Pas yang kononnya syumul memandang sinis kematian dan pengorbanan polis dan tentera kita yang sedang berdepan dengan keadaan getir di Sabah.

Nilai-nilai murni Islam amat jauh dari hati pemimpin Pas. Tatkala kebanyakkan rakyat sedih dan marah dengan pencerobohan orang Sulu, mereka meraikannya dengan penuh gembira. Ini kerana doa kehancuran negara yang dibuat oleh Pas telah dimakbulkan.

Kebusukkan hati pemimpin Pas dizahirkan apabila tiada seorang pun pemimpin mereka yang hadir menunaikan solat jenazah kepada anggota yang gugur. Dalam soal ini pun Pas masih lagi hendak bermain politik. Pas beranggapan kematian mereka tiada nilainya, lagi ramai yang mati lagi baik, sebab pemimpin pembangkang sememangnya anti dengan mereka. Biarlah keluarga simati sedih dan mengalirkan air mata darah sekali pun, namun istilah untuk bersimpati tiada dalam kamus perjuangan mereka, terutamanya Pas sebuah parti Islam.





Bukankah ini yang dimahukan oleh Pas?

Namun suasana berbeza jika yang mati adalah pemimpin pembangkang. Tanpa disuruh pun mereka akan mengambil berat setiap inci apa yang berlaku, walaupun dia itu adalah KAFIR. Contohnya kematian Teoh Beng Hock, berpusu-pusu pemimpin Pas bersama-sama dengan pemimpin pembangkang yang lain mengadakan sembahyang mayat untuk Teoh. Biar tergadai akidah, jangan sampai hilang kawan. Itulah prinsip Pas. Mayat kafir Pas sembahyangkan, jenazah Islam Pas ketepikan. 



DALAM KENANGAN 

ALFATIHAH...
(Buat Wira Negara Yang Beragama Islam)

Semoga roh arwah dicucuri rahmat Allah S.W.T dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh dan syahid mempertahankan negara. 

Amin.






Jangan tertipu dengan Tabung Milo puok celaka yang cuba mencari nama atau cuba populis dengan mempolitikkan kesedihan yang melanda keluarga syuhada !

Datang menjemput jenazah pun tidak..datang solat jenazah pun tidak..datang jengok keluarga syuhada pun jauh sekali..tiba-tiba nak bantu kutip duit ? hahahah babok ke apa puok PASIG tu..

No comments:

Post a Comment