ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: ♥ PADAMU KU BERSERAH ♥

Wednesday 10 October 2012

♥ PADAMU KU BERSERAH ♥

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang


Jika rindu ini bertatah, Ku harap biarlah untuk MU, Ya ALLAH. Andai rindu ini menarik resahku kepadaMU, aku pasrah. Andai pencarian ini masih belum kutemui. Ya ALLAH damaikanlah hatiku ini. Biarlah resah menarik sepi. Biarlah kecewa meratap pergi. Biarlah kasih mengikat diri. Ya Muhaimin..., kepadaMU aku mengadu hati. 
SERIKAN LAMAN HATIKU BUKAN PADA FIKIRKU TAPI PADA REDHAMU.

Ya Allah, Ya Rahman..aku khilaf..aku tersasar..
Ampunilah segala dosaku
Aku adalah hambaMu
Tidak layak untukku memilih warna kehidupan mengikut kehendakku
Apa jua warna pilihanMu adalah terbaik buatku

“Bolehjadi apa yang ku cintai itu tidak baik untukmu”
“Dan bolehjadi apa yang ku benci itu baik untukmu” Aku pasrah…..

Ya Rahiimm..aku redha apa jua kehendakMu
Berilah aku kekuatan, kesabaran dan keikhlasan
Terus mewarna dan mencorak lukisan ini dengan petunjukMu
Biar apapun warna yang Kau takdirkan dalam lukisan ini
Kau berbekalkanlah diriku dengan iman dan taqwa..



Ya Rabb…
Ampunilah segala dosa-dosaku yang umpama buih di lautan
Pimpinlah diriku meneruskan lukisan hidup ini
Jauhilah aku dari kekecewaan dan putus asa
Tumbuhkanlah sifat redha dan sabar dalam kalbuku
Jadikanlah diriku hambaMu yang Kau cintai
Kembalikanlah diriku ke hadratMu
dalam keadaan aku redha padaMu
dan Engkau redha padaku….
Masukkan aku ke dalam Jannatul FirdausMu.

Amin... Amin Ya Rabb Al Alamin

No comments:

Post a Comment